Jest takie coś jak Q3Map2Tools, czyli wygodny \"odpalacz\" do q3map2 i bspc - ściągać wszyscy obowiązkowo ;)
www.fileplanet.com/dl/dl.asp?/planetquake/hro/q3map2toolz_setup.exe
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Jest takie coś jak Q3Map2Tools, czyli wygodny \"odpalacz\" do q3map2 i bspc - ściągać wszyscy obowiązkowo ;)
www.fileplanet.com/dl/dl.asp?/planetquake/hro/q3map2toolz_setup.exe
Eh polowa ferii a moja mapka do donkursu stoi w miejscu(cholernie nie chce mi sie jej robic), w miedzy czasie zaczolem robic mala mapke do cpm dwa dni i mapka gotowa, jeszcze tylko wyglad, i bedzie pierwsza beta :)
Jak ktos chce zobaczyc jakies skreeny(malutkie:) to zapraszam na moja stronke do dzialu beta.
Na stronce w dziale beta sa td_t6... Ktora w bc zatwierdziles oraz rozniez zatwierdzona ts_dm5tmp.
EseL, chetnie zlookam... Tylko ze w dzialach sa tylko screeny, a jak dopisalam www.esel1.republika.pl/esel1dm.zip to nie dziala.
jeju - myslałem że już tu nie zaglądasz! co u ciebie -ferie - kucie - praca?
jak masz czas to kliknij na link stronki (w podpisie) i to coś jest w \"dziale \" stuff
na temat: kurcze zawiodłem się strasznie na aas, czyżby to był koniec mojej pracy? jak zmusić booty do sensownego poruszania się po mapie?
są jakieś brusze które przyciągają booty? bo znalezłem tylko ten od campowania
swoją drogą \"podpisie\" nieźle brzmi... :-D
www.esel1.republika.pl/images_temp/esel1dm.zip
[23]edit> sorki za niecierpliwość ale trochę się załamałem, i zaczynam nienawidziec tej mapki,
nie do konca rozumiem jak robić pk3, czytałem tutka req, i niewiem : mam pozmieniac nazwy wszystkich plików na esel1dm czy tylko niektórych? (szadery, pliki env które robiłem chyba ze 3dni itd) Jeśli użyłem na mapce modeli (np kościotrupów) tomuszę je wrzucić do MODELS czy siedzą samoistnie jako element mapy?
NOT MY PRESIDENT !
Do \"przyciągania\" bota służy item_botroam. Ustawiasz to np. w miejscu gdzie masz giwerkę, wpisujesz do tego:
key: weight
value: xxx (np. 150, 50... tak powiedzmy do 200 max).
Im wyższa wartość tym to miejsce jest atrakcyjniejsze dla bota i do niego zmierza.
Jeśli chodzi o samo poruszanie się botów po mapie, to taki problem miałem przy dAde_1024 - boty stały w miejscu. Naszpikowałem nawet mapkę właśnie botroam`ami, ale to niewiele dało. Dopiero robienie pliku .aas z przełącznikiem -forcesidevisible (czy jakoś tak to leciało :P) dało bardzo dobry rezultat i boty zaczęły grać normalnie.
A co gdzie się wrzuca? Dam przykład:
maps/dade_1024.bsp
maps/dade_1024.aas
scripts/dade_1024.arena
scripts/dowolna_nazwa_dla_shadera_np_od_textur_animowanych.shader
models/mapobjects - jeśli model z którego korzystałeś, był w jakimś dodatkowym folderze, to potem umieszczasz tak:
models/mapobjects/nazwa_folderu/pliki
jeśli był on po prostu wrzucony to dajesz tylko:
models/mapobjects/pliki
Jeśli chodzi o wrzucanie modeli, to wrzucasz tylko textury - nie musisz np. wrzucać plików z rozszerzeniem .md3, ponieważ kompilator \"zjada\" je w czasie kompilacji i potem nie są potrzebne - tylko textury.
levelshots i textures myślę, że wiesz co i jak :D.
[b]edit:[/b]
Z jakich textur korzystasz TymoN? Możesz podać :D? Chociaż na priv ;P...
[b]edit2:[/b]
Chodziło mi oczywiście o textury z ts_dm6 ;)
dzięki!
dzięki!
ostatnie pytanko: bspc odpalam z NC (dosa) i leci to tak:
bspc. exe -bsp2aas c:\34.bsp c:\34.aas - i to się udaje, ale jak puszczę:
bspc. exe -bsp2aas -forcesidesvisible c:\34.bsp c:\34.aas albo
bspc. exe -bsp2aas c:\34.bsp -forcesidesvisible c:\34.aas to nic się nie dzieje...
???
[1]edit>>> zrobiłem bata, jak pisałeś wcześniej i jedzie!!!! zaraz zobaczę co z tego forcesidesvisible wyjdzie...
BIGTHX!
>>EDIT2>> no teraz to rzeżnia aż miło!!! mają tylko problem z pokonaniem windy-wąskiego gardła, ale coś mi się wydaje że będę musiał ją wyrzucić i wsadzić jumppada.
Szakalka, widziałaś?
NOT MY PRESIDENT !
> Na stronce w dziale beta sa td_t6... Ktora w bc zatwierdziles oraz rozniez zatwierdzona ts_dm5tmp.
dAde mial to samo, sprobuj wejsc jesze raz, albo jak dAde usun stare pliki temporary, czy cos :)
> bspc. exe -bsp2aas c:\34.bsp -forcesidesvisible c:\34.aas to nic się nie dzieje...
Wszystkie przełączniki pisze się na końcu...
Pod wzgledem konstruckji to na pierwszys rzut oka to jest nieco za bardzo pionowa, brak jakis podzialow na areny, niewielka plynnosc rozgrywki, bo calosc to przemieszczanie sie pomiedzy pomieszczeniami... Ale za to niezle wyglada i chyba tak mialo byc :)
Ze wzgledu na uklad, najwazniejsza bronia wydaje sie rail - pojedyncze, duze pomieszczenia.
Glowna jej zaleta jest wyglad. Mimo urzycia standardowych textur z id - robi wrazenie. Sporo detali, ozdob. Tu jakies kolumienki do ukrycia sie, tam, jakies efektownie wygladajace polki, czy platformy. Gdzieniegdzie trupy, szkielety, czaski na ziemi, w efektownych pozycjach. Bardzo ladnie wygladaja te luny swiatla przy oknach, witraze, troche wladajacego swiatla, dobrze dobrane textury w gornej partii mapy tworza niezly klimat. Ladny skybox, przedstawia jakies pomieszczenia, katedry w oddali, a patrzac na nie i na mape mozna miec wrazenie ze znajdujemy sie wlasnie w jednym z takich miejsc.
Eh.. jak zwykle wyszla mi recenzja ;p
No dalej... Mów tak do mnie.... mów....
Dzięki. Chyba lepszej oceny nie mogłem sobie wyobrazić.... :-D
Konkrety: sky box - trafiłaś w dziesiątkę!; pomieszczenia - pierwotnie chciałem żeby to była jedna wielka wieża, pusta w środku, ale fps.... ale radiant.... ale brak czasu.... dużo z pierwszego pomysłu poszło się *****. Ale po co ja to piszę?
Main problem: trigery od wind - nie wiem jak to zrobić żeby triger był nieaktywny jak winda już jedzie, jak zrobiłem triger jadący z windą to ona wogóle nie rusza bo player wciąż stoi na trigerze???? Second problem: booty nie chcą korzystać z dolnej windy, postawiłem bootroam nad nią, i wyżej i nie działa..... Poza tym coś dziwnego dzieje się z itemami które leżą na windach lub pod nimi- albo wiszą w powietrzu (te nad) albo znikają na zawsze jak winda na nie najedzie (te pod).
Jakieś pomysły? Chyba tylko ty na razie widzałaś mapkę... :-D
NOT MY PRESIDENT !
Ja tesz widzialem ale nie mialem czasu napisac nic .
Bardzo zle podejscie do pierwszej mapki w pogramiku . Powinny one byc latwe i male by nauczyc sie wymiarowac pzrestrzen i ladnie textorowac ową :].
A ty zabrales sie do budowy majestatycznego kolosa co nie wyszlo mapce na dobe .
Tak jak szakala pisala jest zbyt pionowa co zabija gameplay . Wyobraz sobie ze kliku kolesie milusio sie fraguje na 3 pietrze po czym jeden spada ... koles musi sie czolgac spowrotem tam na samą gore zeby nadgonic fragi przec co nie ma nawet czasu pozbierac itemow lezących na dole. [udręka :/]
Nie zgadzam sie natomiast z Szakalą w sprawie wyglądu. Mimo iz detali jest sopro to robią one umnie bradziej wrazenie chaosu niz estetyki [poza wpadającymi swiatlami :P]
Dajmy na to żylandor [nie wiem czy tak sie to pisze :)] Z daleka wygląda dosc ciekawie ale kidy pzryjrzymy mu sie blizej czar pryska . Zamiast jakiegos rust\'a czy concrete\'a wybrales textorke supporta a caly zylandor zakonczyles jakkimis spoiwami w ksztalcie szescianu w dodatku palącymi sie [czemu takie cos sie pali to tego nie wiedzą nawet najstarsze elfy i smerfy :)]
Mapka ma oczywiscie tesh swoje plusy ktore nie stety w porownaniu z minusami raczej pzregrywają starcie :|
Moge ja pochwalic za starania [MImo iz nie bardzo wyszlo to jednak sie starales] za pomysl i za secret :D.
Czytał Lucjan Szołański :D
Hej ho! Wlasnie zobaczylem mapke, to i ja cos napisze...
1. Grywalnosc to podstawa kazdej mapy. Niestety tu jej nie ma. Przez pionowa konstrukcje mapy i sposob w jaki przemieszczemy sie z dolnej czesci w górną (za pomoca polokraglych, ciasnych pomostow) rozgrywka jest bardzo ograniczona.
2. Mapa jest bardzo otwarta, jezeli patrzy się w górę - powoduje to spadek FPS.
3. Tez sie nie zgadzam z Szakalką w sprawie wyglądu:) Moim zdaniem - odstrasza. Zle są dobrane teksturki... poprostu brzydko to to wygląda...
4. Kilka błędów technicznych - jeżeli stanie się pod \"windą\", tam gdzie jest trigger, winda jezdzi w gore i w dół bezustannie. Powinienes zmniejszyc czas reakcji triggera. Poza tym moglbys do płomieni dodac triggera zabijajacego ustawionego na \"1\" - to byloby ciekawsze niz zwykly clip, na ktory nawet nie da sie wskoczyc.
5. Kraty w okiennicach nie wygladaja za dobrze. Moze powinienes je recznie zrobic z jakiejs tekstury rust? Obejrzyj inne mapki gotyckie, gdzie sa takie okiennice, moze jakis ciekawy pomysl wpadnie ci w oko. Za okiennicami za to jest lany skybox :)
Moim zdaniem powinines przebudowac calkowicie ta mape, bo raczej z tego co jest aktualnie nic pozytywnego ci nie wyjdzie.
> Main problem: trigery od wind - nie wiem jak to zrobić żeby triger był nieaktywny jak winda już jedzie, jak zrobiłem triger jadący z windą to ona wogóle nie rusza bo player wciąż stoi na trigerze????
ustaw trigger np. na 5 sekund :) (\"wait\", \"5\")
> Poza tym coś dziwnego dzieje się z itemami które leżą na windach lub pod nimi- albo wiszą w powietrzu (te nad) albo znikają na zawsze jak winda na nie najedzie (te pod).
Tez mialem podobny problem. No idea. Sproboj moze zrobic je zawieszone w powietrzu? (przycisk suspended w oknie wlasciwosci:)
Poza tym Majkel jest niewinny,
Czytal Maciej Gudowski.
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
Post z serii \"Help Me!\" :D.
Tak więc - poszukuję / potrzebuję textur w stylu inkowie / aztecy / te klimaty ale zależy mi przede wszystkim na trimach (najlepiej o rozmiarze (wysokości w Radiancie) max. 64 unitsy - w sumie jak będą większe, to mogę sobie zmniejszyć, ale jeszcze mi się jeszcze jakość sypnie, więc chciałbym takich - nie większych).
Jeśli ktokolwiek ma namiary na takie textury to proszę o źródło :).
Dziękuję :D.
Oto progress screen z Alfy:)
[img]requiemxf.republika.pl/reqkitchen_alfa1.jpg[/img]
Prawie cala kuchnia jest wypelniona produktami - maly krok dla reqa, ogromny skok dla mapy :) Ciekawy jestem jak szybko to to bedzie chodzilo. Premiera zbliza sie wielkimi krokami :)
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
Req to nie fair :P. Odciągasz ludzi od mojego pytania o texturki :P.
Proszę o odpowiedź w związku z poszukiwanymi przeze mnie texturami! :P
A poza tym kuchnia jest miuuuuuuuuut :].
Znalazlem sposob na moj uporczywy komp i udalo mi sie kompilowac mapke :D
nie jest jeszcze skonczona ale moge pokazac kolejne screeny :P
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/shot0087.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/shot0088.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/shot0089.jpg[/img]
Nie mam zielonego pojecia kiedy to skoncze ale predko sie to nie zapowiada :|
Mapka bedzie raczej do fffa i tdm bo rzmiary raczej nei pozwolą na rozgrywke 1on1 . Na mapce znajdzą sie 3 secrety i to tyle :P
[pzrepraszam dade za kolejne zbicie z tropu poszukiwawczego]
Czytał Lucjan Szołański
Lubie was meczyc :)
[img]xfilesirc.republika.pl/reqkitchen_alfa/image6.jpg[/img]
[img]xfilesirc.republika.pl/reqkitchen_alfa/image7.jpg[/img]
[img]xfilesirc.republika.pl/reqkitchen_alfa/image8.jpg[/img]
[img]xfilesirc.republika.pl/reqkitchen_alfa/image9.jpg[/img]
Oto nowe screeny z Alfy :)
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
pieknieeee poprostu pieknie :D nie moge sie doczekac ou mapek :P req pamietaj ze jedsem pre-alfa-testerem i czekam :D necrosis tez swienie wyglada mapka na pierwszym screenie to mniam :D uwielbiam takie klimatyczne mapki
Testy tez moze na jakims serwerze? Pamietasz Goly jak postawiles na reqdm5? Albo jak z Lukasem i Tekiem na reqdm6 :)
Jak ja lubie jak nas \'meczysz\'.
Heh, niezle req... na tablicy zdjecia z reqbath i dm6, hehe ;)
I jakie ladne butelki, jak je zrobiles? Wyginales curve? Czajnik, ciasto, szklanki ;p
Necro - ladne, mily klimat bedzie na niej ;)
Necro, tym razem to ja chyle czoła:D
Szczególnie ta konstrukcja na pierwszym screenie mi się spodobała( i te łańcuchy)
Mam nadzieje że mapke zobaczymy już niedługo:D
SzakaL: ano, wyginalem Curvy i tak jakos wyszlo:) Jeszcze dorobie pare bajerkow, zeby obnizyc poziom fps, zrobie oswietlenie, rozklad itemow i bedzie pierwsza beta :D
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
Necro - świetnie wygląda!
łańcuchy - frapujący temat, mam kilka prefabów, ale strasznie ocinają fps, ; zrobiłem texturkę, ale mimo moich wysiłków badziewnie wygląda na mapie...
ile ścianek minimum ma jedno ogniwo?
[26] DADE - w sprawie textur... nie mam gotowych, ale mam trochę ornamentów z różnych kultur, czyli surowiec, można coś z tego zrobić, można obejrzeć więcej na pseudostronce, całość niestety sporo waży, więć musisz powiedzieć czy coś cię zinteresowało - zrobilem kilka stykuwek, orginałe są większe
[img]www.esel1.republika.pl/images_temp/helene.jpg[/img]
www.esel1.republika.pl/images_temp/helene.jpg
ps. konkretnie azteckich nie posiadam... Tematycznie pogrupowane:
afryka
arabia
babilon
bizancjum
brytania
celtowie
chiny
egipt
grecja
indje
persja
pompeje
renesans
rzym (najwięcej)
secesja
średniowiecze
indjanie (usa)
NOT MY PRESIDENT !
eee...te łańcuchy nie wyglądają na zrobione z brushy.
Jak dla mnie to zakręcone cylindry/curves albo modele, ale sam nie wiem[3]
Necro jak to jest??
NemiX - model, zwykly model - www.q3arena.gry.wp.pl/?id=38&akcja=details&kat=2&file=6144link :)
Esel - mozesz dac link, gdzie to znalazles? Niektore obrazki sa niezle.