Tez tak mialem przy ts_dm5, problem rozwiazal zakup 256 dodatkowego ram\'u :]
Moze sie myle, no ale... w obcjach pamieci virtualnej zwieksz troche rozmiar stronicowania plikow.
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Tez tak mialem przy ts_dm5, problem rozwiazal zakup 256 dodatkowego ram\'u :]
Moze sie myle, no ale... w obcjach pamieci virtualnej zwieksz troche rozmiar stronicowania plikow.
jak mozesz to podrzuc zrodlo mapki ... moze w niej jest jakis bug
1) dAde - uruchom kompilator z parametrem -lomem
2) Ludzie, po co się męczyć z cmd.exe i jakimiś *.batami? Ściągnijcie frontend do q3map2/bpsc i po kłopocie. Wystarczy kliknąć kilka razy i mapka kompiluje nam się (lub konwertuje) ze wszystkimi opcjami, które sobie wybierzemy... Nie trzeba wpisywać wszystkiego ręcznie w notatniku, szukać odpowiednich \"przełączników\" w instrukcji do q3map2, zaśmiecać dysku osobmymi skryptami dla każdej mapy, nawet wpisywać w konsoli q3 nic nie trzeba - klik i nasza mapa uruchomiona :) www.planetquake.com/hro
3) Na www.levelsource.com kolejny konkurs :) Nic do wygrania niestety, ale zadanie ciekawe: zrobić mapkę używając maksymalnie dziesięciu tekstur, czyli kolejna (trzecia) edycja słynnego \"geocomp\". Pewnie maturzyści i tak nie wystartują, ale może ktoś inny się skusi... Ja już się zapisałem, choć szczerze wątpie, czy uda mi się znaleźć na to czas. Pocieszam się tym, że w przypadku tego konkursu nie trzeba się męczyć z teksturami, a akurat ten aspekt robienia mapy na bg-comp zajmuje mi najwięcej czasu (bo zachciało mi się robić własne [17])
...widzę, że dAde przed chwilą się zapisał :)
Co wy wszyscy za kombinacje wymyslacie z tym dekompilowaniem...
Do lini w pasku adresu- jak jestes na win w katalogu dopisz ..../q3map2.exe -convert -format nazwa.bsp
Nic sciagac nie trzeba, zadnych batow robic... Proste, latwe i przyjemne...
A o konkursie, jesli jeszcze aktualne itd to mzoe jakiegos newsa dam...
> Do lini w pasku adresu- jak jestes na win w katalogu dopisz ..../q3map2.exe -convert -format nazwa.bsp
Konwertowanie jest w miarę proste, ale pomyśl o zwykłej kompilacji. Wpisywać za każdym razem takie coś? \"E:\Quake3\q3map2\q3map_2.5.13_win32_x86\q3map2.exe\" -light -bounce 8 -compensate 1.3 -cpma -fast -gamma 1.6 -lomem -nocollapse -patchshadows -samples 4 -samplesize 4 -shade -shadeangle 80 -super 3 -thresh 0.5 -v \"E:\Quake3\baseq3\maps\l3dm69.bsp\"
[23] To już lepiej ściągnąć ten programik - co prawda zajmuje 3MB i trzeba poświęcić kilka minut na konfigurację, ale potem oszczędzamy mnóstwo czasu, nawet przy takiej prostej konwersji do *.map.
....a konkurs świeży, więc nius na orgu jak najbardziej wskazany ;)
Rzecznik prasowy pana dAde`a chciałby sprostować sytuację między konkursem \"Geocomp 3\", a wyżej wymienioną osobą. Otóż pan dAde przed kilkoma chwilami zrezygnował ze swojego uczestnictwa w tym szanownym konkursie, ponieważ jego wcześniejsza decyzja okazała się być nieprzemyślaną, a ponadto ingerowała w jego poglądy, iż to grywalność jest najważniejsza, a konkurs opiera się na wyglądzie. Pan dAde za swój chwilowy \"wybuch optymizmu\", którego skutkiem był post zgłaszający go do konkursu, a także umieszczenie na liście, przeprosił już administratora strony LevelSource - pana Redfellę i czeka na wykreślenie go z listy.
Za całe zamieszanie pan dAde przeprasza.
PS.
Pan dAde kazał przekazać, iż za chwilę sprawdzi parametr -lomem, a także ściągnie frontenda. Ponadto kieruje pytanie - co daje wyżej wymieniony przez pana Lukina parametr?
ja sie zapisalem ... chyba mnie nie zbiją jak nie zrobie mapki no nie :]
nic nie obiecywalem :P
tak woghule to nie wime do kiedy jest czas bo nawet mi sie nie chcialo regulaminu czytac ... ale skoro tylko z 10 textur tzreba to odawle jakies gowno jakbym nie znalaz czasu i bedzie ;]
-lomem zmniejsza q3mapowi apetyt na pamięć, należy to wpisywać w fazie -light.
> -lomem zmniejsza q3mapowi apetyt na pamięć
No dobra, to już zasadniczo przeczytałem w readme, ale sam bym na to nie wpadł, więc dzięki Ci :). Udało mi się mapke skompilować.
Tylko moje kolejne pytanie z tym związane. Czy ten parametr wpływa jakoś na jakość parametrów -fast czy -filter? A także - czy jest duża różnica między samym -light -lomem, a między -light -lomem -fast -filter? Tzn. pewnie jest różnica, ale czy jest ona duża (i \"opłacalna\") biorąc pod uwagę jakość / czas kompilacji w pierwszym i drugim przypadku? Namieszałem trochę - czy opłaca się stosować parametry -fast -filter kosztem dłuższej kompilacji, skoro to ma pewien wpływ na wygląd? O tak brzmi lepiej :D.
\"-fast\" przyśpiesza kompilację (nawet 10*) i pogarsza jakość oświetlenia (czasem znacznie, czasem mniej)
\"-lomem\" zwalnia proces kompilacji, ale nie pogarsza jakości oświetlenia... No i czasem nie ma innego wyjścia jak skorzystać z tego switcha, bo mapa nie kompiluje się wcale
\"-filter\" zwalnia kompilację i rozmywa lightmapy. Czasem to wygląda lepiej, a czasem gorzej...
Z powyższych faktów wynika, że pytanie \"czy opłaca się stosować parametry \"-fast -filter\" kosztem dłuższej kompilacji, skoro to ma pewien wpływ na wygląd?\" jest bez sensu bo przecież \"-fast -filter\" kompiluje się szybciej niż samo \"-light\", a wpływ na wygląd jest dyskusyjny. Sugerowałbym, żeby zamiast \"-filter\" używać \"-super 3 -samples 3\", do tego jeszcze \"-bounce 8 -patchshadows -shade -shadeangle 80 -gamma 1.5 -compensate 1.5 -cpma -fast\"
Żeby móc radować się tymi wszystkimi dobrodziejstwami potrzebny jest q3map2 2.5.13. Tymczasem Ydnar już smaży kolejną wersję, a w niej mocno poprawione oświetlenie słoneczne i kilka nowych bajerów, jak np. przełącznik \"-dirt\" do generowania \"przybrudzonego\" oświetlenia. Zapowiada się fajnie, nieprawdaż [18]
whohoho popatrzcie na to :
[img]www.omnisu.com/orange/thumb.jpg[/img]
www.omnisu.com/orange/1.jpg
www.omnisu.com/orange/5.jpg
juhs mi sie mapka podoba :]
o_O
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
Lukin jak mam uaktualnic q3map2 ... wgarlem ten nowy a tu dupa pzry kompilacji nadal wyswietla stary nomerek .. pewnie gdzies to jest napisane w readme .. lukne ale jakbym nie znalazl to napisz proszę .
edit:
> IT MUST SIT IN ITS OWN DIRECTORY inside the game dir. It cannot
>
> sit in the same directory as GtkRadiant as the DLL versions are
>
> different. This will be addressed before final beta. Suggested
>
> locations:
dobra jest info zaraz sprawdze ale jakby nie wyszlo to licze na ciebie :D
edit 2 : dobra jest w innym katalogu nish gtk , dodalme te shadery i linijke do common [nie wime czy dobshe :P] a cyferka nadal jest ta sama ...
HELP :D nie chce zmieniac gtka na nowszy bo ten jest dobry [sentyment i takie tam :P]
Smacznych świąt i wesołego jajka wszystkim :]
[img]republika.pl/viscera/JAJECZKO.JPG[/img]
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
oki problem z wesją jush rozwiązalme ... ciemniak zemnie jak cholera ale lepiej tego nie komentowac :D
Jets jush wersja nr 3 necro 7 idźcie i grajcie na tym wszycy... i walcie jakbym jakiegos buga zostawil :P
Coraz bliżej...
[img]members.lycos.co.uk/dadeq3arena/3.jpg[/img]
[img]members.lycos.co.uk/dadeq3arena/4.jpg[/img]
[76]
dAde, to wygląda super! Kiedy ją skończysz bo nie moge się doczekać[17]
piekne oswietlenie, czy urzywales tu jakis lightow czy to wina nieba i modeli?
Na całej mapce jest zwykłe, szare niebo.
Te modele są ze zwykłych brushy. Ten niebieski element przy \"modelach\" to \"świecące szkło\". Shadera do tego podawał Lukin w którymś z tematów. Do tego textura i ustawienia \"mocy\" dawanego światła w shaderze.
Dla wyrównania oświetlenia użyte zwykłe światła o mniejszej mocy i odcieniu niebieskim.
Kompilowałem z -gamma bo było trochę za ciemno i z parametrem -dirty (dostępny od q3map2 2.5.14 :). Z tego co zauważyłem, to efekt -dirty widać zwłaszcza gdy jest ciemniej, a mapka raczej taka nie będzie, więc tego parametru nie będzie, a i tutaj raczej go nie widać.
> Kiedy ją skończysz
Zasadniczo mapka już jest skończona. Pozostało mi tylko dopracować item placement i jakieś szczegóły i będzie OK. Niestety mapka jest bardzo kanciasta, ale na razie nie będę w tej sprawie nic robił...
Coś mi się zdaje że kańciasta to ona może zostać, bo tekstury nawet do tego pasują :)
A te lampy, naprewde świetne.
BTW: Ja się tak nie bawie! Wy robicie super mapy, a ja nawet nie moge zacząć[55]
heh, swietnie wyglada - szczegolnie to oswietlenie i texturowanie :)
hmm... nie wyglada mi na taka kanciasta, sporo jest skosnych blokow, co troche poprawia to, i nie rzuca sie w oczy brak lukow.
Niezły kolor - przypomina patynę na miedzi...
Smakowite!
A ja wydłubałem takie coś...
[img]www.esel1.republika.pl/images_temp/angel.jpg[/img]
1012 scianek, trochę sporo, ale nie przywiesza za bardzo, gorzej jak nałożę bump (normal)mapę... testuję też wersję bez tyłka[22], tzn całej tylnej części - do postawienia pod scianę
NOT MY PRESIDENT !
dAde - mapa wyglada \'miut\' (c) Faketa. Na ostatniej 1024 skakalo mi sie bardzo przyjemnie - nawet i troche na fargi pogralem oprocz wymyslania nowyc trickow [17].
Gibko, gibko, czekamy ;-).
Eselq a mozesz jed dac cos do dzierzenia w dloni [bez skojazen !] moze lampke jakąs albo pochodnie :] .. byla by praktyczniejsza