ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

[WIP] Work in progress

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-06 09:39:43

Przecież w tym tutorialu co ci podałem są piękne, proste przykłady. Hinty trzeba wstawiać tak:

[img]fps.brainerd.net/images/hinttut/hint5.gif[/img]

lub tak

[img]fps.brainerd.net/images/hinttut/hint8.gif[/img]

I w podobny sposób musisz powstawiać hinty po całej mapie, także pionowo. Jeśli chcesz takie coś wstawić np. na wyjściu z korytarza do hali to brush z hintem musi być wielkości tej hali (nie korytarza). BTW im bardziej \"otwartą\" masz mapę tym trudniej uzyskać przyzwoity efekt - czasem jest to wręcz niemożliwe.
P.S. ten sposób jest zły:

[img]fps.brainerd.net/images/hinttut/hint1c.gif[/img]

A tu rzekomo są jakieś przykładowe mapki (nie sprawdzałem): dl.fileplanet.com/dl/dl.asp?lvl//utils/spog_hints.zip

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-06 20:26:42

Pytyanko

Czy ktoś wie jak uruchomić smart_train. Przeczytałem wszystko co miałem, próbowałem chyba ze 20 razy i nic, nie wiem w jakiej kolejności stawiać path corners itd

Help!

NOT MY PRESIDENT !

Galahard

Od: 2003-06-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-06 23:34:02

@Lukin

:| Spróbuję w ten sposób ale mam złe przeczycia...

Z tego co rozumiem - jakby to zrobić dobrze, to mapa jest poprzecinana hintami wzdłuż i wszerz (szególnie przy tym prześwicie na mojej mapie...) Jak coś zdziałam (czyli nie prędko) to wrzucę v.2. Jedno mnie tylko zastanawia - na dm7sample hinty są zupełnie inaczej zrobione (jakoś prościej)... no cóż, to co wyżej , będą hinty dam znać :/
@EseL

Odpaliłem to kiedyś w edytorze do q2 (nie pamiętma jak się zwało), ale w q3 chyba kiedyś też się tym bawiłem - teraz nie pamiętam jak sięrobiło.

Si vis pacem Para bellum

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-07 00:52:47

Nad tym dlaczego w q3dm7 hinty powstawiane są tak, a nie inaczej zastanawiało się już wielu specjalistów i do żadnych sensownych wniosków nie doszli. Chyba dlatego, że nawet ludzie z id nie specjalnie wiedzieli jak z hintów efektywnie korzystać - w oficjalnym manualu do radianta hint jest opisany w ten sposób [i]This is really more art than science.[/i] [17]
Smart_train nie używałem, więc nie pomogę.

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-05-07 01:01:40

> Nad tym dlaczego w q3dm7 hinty powstawiane są tak, a nie inaczej zastanawiało się już wielu specjalistów i do żadnych sensownych wniosków nie doszli. Chyba dlatego, że nawet ludzie z id nie specjalnie wiedzieli jak z hintów efektywnie korzystać - w oficjalnym manualu do radianta hint jest opisany w ten sposób This is really more art than science. [17]

Buehehheheehhehehe... dobre :D.

Przepraszam, tego posta można usunąć, ale nie mogłem się po prostu powstrzymać :D.
[b]edit:[/b]

Doszedłem do wniosku, że mojej mapy nie można ohintować porządnie ;P. Zresztą na razie nie mam czasu na próbowanie...

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-07 08:37:31

Te hinty - dla mnie czarna magia. Zdekompilowalem sobie kilka map - chociazby te z ta i wcp. Nachrzanione tam tego jest czasami jedno na drugim o_O.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-05-07 19:58:48

nie wime jak dziala smart train ale wiem jak dziala func_train :P
trigger_always > func_train > path_corner 01 > path_corner 02 > path_corner 03

> path_corner 01 . obieg musi byc chyba zamkniety zeby sie poruszal .
mam nadzieje ze pomoglem.

moze mi ktos powiedziec co to jest ten smart_train, szukalme w necie i gowno znalazlem :]

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-07 21:19:19

O ile mnie pamięć nie myli smart_train to narzędzie ułatwiające wstawianie func_train - samo łączy kolejne \"stacje\" pociągu. Rzuciłem okiem na Radianta i udało mi się jedynie roztawić punkty - a jak z tego zrobić func_train? Nie wiem.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-08 23:23:37

No to jak u mnie... napradę ułatwia...

:-)

NOT MY PRESIDENT !

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-05-17 14:03:28

no ciekawie .

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-05-17 14:22:34

no.

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-17 16:25:52

[22]Nieźle, nieźle... śmieszne, bo też robię ctf\'a - jakoś mało popularny tryb swoją drogą....

Zaraz też pacnę screena...

Edit>>
[img]www.esel1.republika.pl/images_temp/shot0092.jpg[/img]

[img]www.esel1.republika.pl/images_temp/shot0088.jpg[/img]
reszta na pseudostronce...

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-05-17 20:46:06

no ciekawie .

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-05-17 20:46:54

no.

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-05-17 20:48:06

Czy ktoś poza mną ma uczucie dejavu?? ;]

Galahard

Od: 2003-06-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-19 23:20:34

no ciekawe .
no.
Czy ktoś poza mną ma uczucie dejavu -vu -vu...
Edit:

l3ctf1 - wypas outfit, podoba mi się (tylko trochę więcej łuków)

Esel - fajny projekt, mam nadzieje że na tych ścianach dookoła coś bedzie :D

Si vis pacem Para bellum

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-05-20 21:36:27

mniemam ze sky tylko nie moze sie zdecydowac na odpowiedniego boxa :P

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-21 11:04:59

Cierpliwości, mam niestety nawyk ciągłego sprawdzania jak to wygląda w q3, więc lepię to z małych części, na screnach wrzuciłem kilka z nich do \"pudła\" żeby się skompilowało - skyboxa też robię, wielowarstowego...

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-05-22 20:38:26

Kilka godzin dzisiejszej pracy - pełen projekt gotowy, mapka już praktycznie otexturowana. Zacząłem oświetlenie i brushwork (niestety tak ważny przy cel shadingu :P). Hmm... beta jutro?
[img]members.lycos.co.uk/dadeq3arena/x/01.jpg[/img]

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-05-23 15:33:05

no wiedze ze calkiem ciekawe mapki sie zapowiadaja :]

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-05-23 15:47:38

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-05-23 15:52:48

calkiem spoko :]

te lampeczki moga przeszkadzac w biegu ale puki nie pobiegne to nie bede krakal :]

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-05-26 21:47:40

dAde, jakl zwykle - can\'t wait :]

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-05-27 00:08:48

No to może levelshot miśki:
[img]members.lycos.co.uk/dadeq3arena/x/03.jpg[/img]