ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

[WIP] Work in progress

GoLY

Od: 2002-06-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-24 13:45:49

[76] <--- tak wygladam po obejrzeniu screena :o łooo ziaaaa podoba mi sie strasznie :> mialem taka mapke kiedys robic :D znaczy zamek pelen pułapek :P z requiemem :) naprawde wypas screen :>

n4rf

Od: 2003-11-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-24 14:01:31

Bardzo ladne, tylko te sciany jakies takie gole.

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-24 16:42:37

NemiX - za-yeah-biście mi się podoba :D. Bardzo fajny klimacik może być.

Jeśli mapka będzie nieduża i pod 1on1, to skontaktuj się z Lukinem, żeby Ci pokazał mapkę l3dm5, screenki jakieś albo coś, bo tam jest taki ładny klimacik, tylko mapka Lukina była chyba z textur EvilLaira.

A co do screenka jeszcze i mapki - radziłbym poprawić otexturowanie - dobór textur do poszczególnych elementów, bo może komuś naprawdę będzie przeszkadzało, że textury z grupy \"floor\" znajdują się nie tylko na podłodze, ale i na ścianach i suficie ;).

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-04-24 17:10:17

Dzięki!

Jak pisałem wcześniej dopiero zaczołem i nie dziwcie sie że wygląda to jeszcze troche nie ten teges :]

Pozostaje mi tylko mieć nadzieje że tym razem ją skończe i nie pozostanie w fazie projektu. A już teraz wiem że nie wszystko jestem w stanie zrobić tak jak sobie wyobrażałem :P Tym razem jednak nie poddam się tak łatwo [17]

Galahard

Od: 2003-06-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-25 18:05:55

Na dole macie link do mojej mapki (3Mb) Na razie brak ozdób - tylko nieliczne wstawki. Za wykańczanie wezmę się za jakiś czas. A na razie zobaczcie jak się po tym biega :) :
aporia.pl/tornax/download/test.bsp
Oraz kilka nowych screenów ze skończonym szkieletem mapy :
[img]swifty0.w.interia.pl/1a.jpg[/img] [img]swifty0.w.interia.pl/2a.jpg[/img]
[img]swifty0.w.interia.pl/3a.jpg[/img] [img]swifty0.w.interia.pl/4a.jpg[/img]
[img]swifty0.w.interia.pl/5a.jpg[/img] [img]swifty0.w.interia.pl/6a.jpg[/img]
[img]swifty0.w.interia.pl/7a.jpg[/img] [img]swifty0.w.interia.pl/8a.jpg[/img]
[img]swifty0.w.interia.pl/9a.jpg[/img] [img]swifty0.w.interia.pl/10a.jpg[/img]
PS. Poprawiłem schody Lukin, ale na jumppada nie było miejsca :P

Si vis pacem Para bellum

n4rf

Od: 2003-11-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-26 10:49:30

Po odpaleniu tej mapy,pierwsza mysl jaka przyszla mi do glowy to \"pro-q3dm6\".

Niestety nie trawie tej mapy (pro6), a twoja produkcja jest do niej bardzo podobna [27]. Ale nie przejmuj sie moja opinia.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-26 15:49:20

I tu sie zgodze z n4rfem...

Sa ciekawe elementy, ale okolo 30% to kopia lub inspiracja dm6... (tylko jesli o konstrukcje chodzi...)...

Przykladowo, to atrium, co ma taka wneke jak do jumppada na dm6, te takie schody w osobnych korytarzach prowadzace na gore - czy tak platforma na drugim pietrze - kopia prokutrzydeemszesc... Zmiany w tych pomieszczeniach zaszy moze tylko innym skalowaniem, czy lekko przesunietymi drzwiami...

Podobaly mi sie te przescia na gornym pietrze, te takie ostre luki... takie rzadkie, ale dobre rozwiazanie... Albo na jakies strafe, czy rj... Dobrze wyglada, i powinno byc dobrze...

Momentami za duzo schodow na gorne pietro, za malo miejsc na jumppady/windy czy inne elementy ktore przyspiesza rozgrywke, a nie ja spowolnia... Bo gra byla by troche wolna, przynajmniej tak mi sie wydaje. Zastap co wyzsze schody jumppadem/winda.
O wygladzie konstrukcji trudno wspominac teraz - ale co mozna powiedziec... Zmien styl!!!! Nie dostaniesz pozytwnej recenzji layoutu mapy, jesli nawet bedzie on wykonany bezblednie i z duza iloscia ladnych detali.

Mieszanka killblock, largeblock3 i tej metalowej podlogi... Calkowita kopia dm6...

Myslales o customach? Dzis to juz malo kto korzysta z tego zestawu texturowego - jest juz tak malo atrakcyjny... W skrocie mowiac - nudny i zurzyty.
Hmmm... Mapa jest nawet dobra, tylko jak wspomnialam wyzej - za duzo elementow kojarzy sie z dm6... Moze i ta dm6 jest grywalna, ale to nie znaczy - ze trzeba sie na niej wzorowac. A styl jak wyzej... Zmien, poki jeszcze nie zrobiles calego laya mapy... Moze byc nawet z tych id, ale byle dm6 nie przypominalo...

Galahard

Od: 2003-06-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-26 16:18:20

:( Spróbuję coś pomuśleć nad zmianą, skoro radzicie. Jeśli chodzi o konstrukcję to już raczej dużo nie będzie innowacji, ew w jednym miejscu poprawię trochę schodzy. Sufit pozostanie pewnie bez zmian.

Co do customów to przebłysła mi te myśl przez chwilkę, ale zupełnie nie wiedziałem co wziąść żeby pasowało. Jeżeli macie jakąś dobrą stronkę z pakami textur i przykładami to będę bardzo wdzięczny.

W końcu to druga mapa, więc przyda się każda rada. Zrobię co będę mógł żeby zmienić trochę lay poziomu.
EDIT:

Z tego co już spojrzałem - z tekstur defaultowych dla gotic przy tej vertykalizacji nie da się zrobić nic (nawet) przeciętnego. Będzie to wyglądać najlepiej (?) z teksturami killblock. Tu potrzebny pak z jakimiś cutomami dla gotica i ktoś z głową (czyli nie ja... :( ).

Usunę elemeny przypominające q3dm6, wrzucę więcej jumppadów i wszystko stawiam na oświetlenie + detale. Nie wierzę, że [U]wszyscy[/U] bez wyjątku mają tak straszny uraz do prodm6... (zresztą sama konstrukcja jest inna niż na szóstce, trzeba tylko wywalić ten metal duży. Schody z boku tylko takie dają gwarancję szybkości podczas rozgrywki).

Si vis pacem Para bellum

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-26 16:32:56

Nie jest zle... Ale wiekszosc zna moje zdanie o dm6... A sufity? Hmm... One akurat sa wporzadku..

Textury...

planetquake.com/bighouse/

Troche ich jest... Z gotyku niewiele, glownie other, ale cos moze sie znajdzie...

Looknij na strony zagr. mapperow...

evllair.net

planetquake.com/berneyboy/
Przejrzyj tez te mapki, ktorych layout ci sie podobal... Moze cos wybierzesz...

Albo ten temat:

q3arena.gry.wp.pl/board/?akcja=t&amp;forum=9&amp;temat=11012

Galahard

Od: 2003-06-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-26 16:36:33

Thx :) (edit na górze, bo nie chciałem już posta nabijać kolejnego). Sufity są standardowe bym powiedział. Nadal wydaje mi się że po odpowiednim wykończeniu (czyli już nie takim jak na dm6, można z tego killboxa coś zrobić).
Lay Out ospdm2 (Batculi) jest bardzo ciekawy, ale nieźle trza by się natrudzić żeby uzyskać z tych textur taki efekt. I tak stawiam na grywalność. Oblookam i moż spróbuję z tymi texturkami.

Si vis pacem Para bellum

n4rf

Od: 2003-11-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-26 19:29:26

Robiac mape musisz byc przygotowany na dluga, ciezka i niewdzieczna prace. Wedlug mnie lepiej wywali polowe mapy i zmienic jej wyglad na lepsze. Ale to tylko i wylacznie moje zdanie.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-26 20:07:10

Heh, bez przesady... Imho przydalo by sie cos zrobic tylko z ta arena co ma rynne na jumppad i tym takim jakby mostkiem, lukowatym co wyglada jak kopia tego z dm6...

No i troche ograniczyc schody. Reszta wedlug mnie jest wporzadku.

Co do wygladu, niestety... Dobrze ze to tylko szkielet z paroma texturami...
Textury z Batculi sa naprawde ladne... Dobry bylby wybor. Do tego blekitne, klimatyczne oswietlenie. Da to w rezultacie ladny wyglad i bardzo dobra widocznosc - niebieskie barwy dobrze sa widoczne na niskich picmipach i dobrze kontrastuja z prawie kazdym enemymodelem.

Hmm... Czy tak trudno robic w tym stylu - trudno powiedziec. Najgorzej zaczac. Popatrz troche na styl, sproboj sobie odwzorowac coniektore elementy, dac cos swojego... Wyjdzie ci dobrze napewno, gl :) Problemy beda zawsze, ale trzeba sprobowac czegos nowego.

A my tutaj zawsze mozemy potestowac, pomoc, doradzic.
> Robiac mape musisz byc przygotowany na dluga, ciezka i niewdzieczna prace.

Tu sie zgodze... Moze ciezka i niewdzieczna... Hmm... Zalezy z ktorej strony na to patrzec. Z jednej strony to jest zabawa, przyjemnosc itd. Z drugiej chec zrobienia czegos dobrego dla sceny.

Ale niestety life is brutal and full of zasadzkas, i raczej robienie map w polsce jest troche nieoplacalne, chyba ze zalezy ci na opiniach takich jak ja czy req (maporoby i ludzie zwiazani z ta czescia sceny) czy zwyklych szarych ludzi, ktorzy nie sa wierni calym sercem pro6 i ztn... Na graczy, tzw. prograczy nie masz co liczyc. O tych to szkoda mowic :(

Galahard

Od: 2003-06-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-26 20:35:56

Socktex się przypasuje, wymieszam go trochę z defaultowym goticiem i coś będzie. Trochę może zgapię z Batculi projekt świateł, ale postaram się to ograniczyć do minimum. Wszystko powinno wyglądać ładnie zaraz po oświetleniu. Co do arenki z tym wcięciem na jumppada to jak go odpowiednio oteksturuje, to nie będzie tak strasznie walił po oczach. Jak będę miał coś konkretnego to dam znać.
Tak BTW, Batcula to jedna z najładniejszych map jeśli chodzi o oteksturowanie i oświetlenie jakie dotąd widziałem :)

Si vis pacem Para bellum

n4rf

Od: 2003-11-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-26 21:37:29

no to malo map widziales [35]

th0t

Od: 2002-02-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-27 19:31:45

Pracuje caly czas nad mapka 1v1
oto kilka screenow:

th0t.w.interia.pl/shot0002.jpg

th0t.w.interia.pl/shot0003.jpg

th0t.w.interia.pl/shot0004.jpg

th0t.w.interia.pl/shot0005.jpg

th0t.w.interia.pl/shot0006.jpg
Jesli widzicie juz jakies zastrzezenia to mowcie :)

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-27 20:20:15

Ladny styl, ladna kolorystyka... :)

Pierwsze co sie rzuca w oczy to to zielone... Kwas czy co tam dales, imho niepasuje do niebieskich barw i tych textur...

Na tych scianach w paski, moze dal bys jeszcze jakis trim, bo gorne pietro miejscami jakies puste. Przykladowo na screenie 0004 - tak jakos pusto na scianie po prawej... Moze jakies wglebienie i te swiatla pionowe?

Na wprost w zaglebieniu, moze zle widze, ale tak sciany z roznymi texturami sie lacza bezposrednio? Na schodach jakies plamy...
Poza tymi niektorymi scianami to ogolnie trimowanie jest dobre - nie przesadzone, nie za pusto... Tak akurat. Ladnie wygladaja te takie oswietlenia na gorze, czy te pionowe paski.

Troche moze daj jakies cienie, bo to troche zabardzo jednolite jest... Moze jakis skybox i wyeliminuj aktualne oswietlenie gory?

Czekam na bete ;)

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-28 01:11:23

[img]www.planetquake.com/lukin/img/levels/l3q2dm3-2004-04-20c.jpg[/img]
download pierwszej bety: pearljam.rockmetal.art.pl/garbiak/l3q2dm3beta1.zip
(na razie nie wrzucam na BC bo jeszcze za dużo buraków jest, a nie chcę modemu nadwyrężać)

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-04-28 10:13:28

[76] Oblooknołem i już w życiu nie będę tym samym chłopcem ;D

Mapa wygląda wypaśnie, a ta lawa mnie dobiła. Te odblaski na ścianach... miodzio :)

Galahard

Od: 2003-06-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-28 11:08:59

Nice! Lukin :)

Jakbym grał w q2. Wygląd mapy ogólnie na +5 (lawa jest naprawdę wypasiona). Mogłbym się tylo czepiać trochę że ciasno tam, ale kwestia gustu. W końcu to przeróbka z oryginału.

Jak na mój gust, mógłbyś zmniejszyć ilość oświetlenia, a za to wrzucić światła punktowe. Przy tej ilości lawy powinno to wyglądać całkiem ładnie.

GJ, i czekamy na wersję ostateczną.

Si vis pacem Para bellum

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-28 15:12:23

Wlasnie, za jasno tam jest :/ Poza tym, moim zdaniem, lawa wyglada nieco sztucznie z tą dodatkowa teksturą szybko poruszającą się. Fajowy pomysł z \"oparami\" lawy widocznymi na ścianie. Jeżeli mowa już o lawie, to wygląda ona brzydko stykając się ostro ze ścianami - mógłbyś zrobić jakieś wycięcia w ścianach na pare jednostek wysokości nad lawę, tak by nie było widać styku lawy ze ścianą...

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

b.3.

Od: 2003-12-16

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-04-28 15:27:41

> Pracuje caly czas nad mapka 1v1
>
>
> oto kilka screenow:
>
> th0t.w.interia.pl/shot0002.jpg
>
> th0t.w.interia.pl/shot0003.jpg
>
> th0t.w.interia.pl/shot0004.jpg
>
> th0t.w.interia.pl/shot0005.jpg
>
> th0t.w.interia.pl/shot0006.jpg
>
>
> Jesli widzicie juz jakies zastrzezenia to mowcie :)

hmm po screenach, to ladne powodzenia przy konczeniu mapki, bo zapowiada sie dobrze, tylko taka jedna mala dygresja, bo po screenach, zajerzdza mi troche cpm3, tylko rozbudowana i to dosc znacznie, moze sie myle (zeby nikt sie nie doczepil, nie mam nic do cpm3), co do tego najprawdopodobniej kwasu, to jak piszala SzakaL\'a nie bardzo pasuje do tego niebieskiego wystroju mapy :/

Sentyment się włączył po latach :-)

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-28 16:25:19

Lukin - fajna mapkya, troche za latwe niektore skoki pod q3, patrzac wzgledem q2 oczywiscie l-).
Tutaj demko - cos chyba z clipem przy \'komorze\' - sam sprawdz ;-). q3arena.gry.wp.pl/ptc/temp/ptc-m_funnybug.zipclick

th0t

Od: 2002-02-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-28 19:40:18

> hmm po screenach, to ladne powodzenia przy konczeniu mapki, bo zapowiada sie dobrze, tylko taka jedna mala dygresja, bo po screenach, zajerzdza mi troche cpm3, tylko rozbudowana i to dosc znacznie, moze sie myle (zeby nikt sie nie doczepil, nie mam nic do cpm3), co do tego najprawdopodobniej kwasu, to jak piszala SzakaL\'a nie bardzo pasuje do tego niebieskiego wystroju mapy :/

fakt wzorowalem sie troche na cpm3 :P pare pomyslow zaporzyczylem... miedzy innymi ra w oddzielnym malym pokoiku :)

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-28 21:51:25

Ogolnie ladna mapka...

Ciekawy efekt lawy i kwasu - jednak - na jednej mapie... Troche nie pasuje... W pomieszczeniu lawa, w drugim kwas... Ale jak tak mialo byc..

I tak jak mowil Swifty - za jasno... miejscami dac przy jakis lampach, przy jakichs swiatlach light o niewielkiej mocy, bo momentami takie jednolite, jasne oswietlenie jest...

Opary lawy sa wporzadku, ta szybko poruszajaca sie textura imho tez.

I jak mowil Req - jakies wyciecia, dziury z ktorych bylo by widac ze lawa wyplywa... Bo tak to wyglada jak nalana z gory, a tak to by sobie swobodnie plynela... Nie bylo by takiego efektu.

Galahard

Od: 2003-06-26

Ranga: Newbie