ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

[WIP] Work in progress

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-01 17:00:46

Niestety - ani wywalanie shaderów, zmiana tekstur ze shaderowanych na zwykłe, zmiana terkstur CAŁEJ mapy na jednolitą teksturę nie dały ŻADNEGO rezultatu :/ Przy zmianie blocksize na 256 kompilacja też się wykłada... Jak nic nie pomoze, to oleje q3map2 i skompiluje na zwykłym q3map...

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-07 10:02:06

no i ??

Jak masz ochotę to podeślij całość do wglądu, mam zajebiste komputery w pracy....

NOT MY PRESIDENT !

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-06-10 19:40:19

Mały ruch coś tu ostatnio więc postanowiłem wrzucić coś od siebie ;]
[img]members.lycos.co.uk/nemix/screens/shot001.jpg[/img]
Jak widać mapka z celshadingiem... Tekstury oczywiście evil lair\'a :)

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-14 13:13:47

nie wiem jak z tymi screenami bedzie bo umnie na monitorq widac calosc ladnie i wyraznie zato tutaj [komp brata] widac prawie ze gowno :D
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/n9_01.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/n9_01_bump.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/n9_02.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/n9_03.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/n9_04.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/n9_05.jpg[/img]
jesli cos widac to spoko jesli nie to porawnie :]

kapa bedzie pewnie z mapą bo u siebie bede widzial wszytko a inni pewnie nie zobacza nic :|

btw. jeszcze w cholere z nia roboty bedzie :D
edit > zaslonilem okna i nieco sie porawila widocznosc :]
edit 2 > troche poprawilem i dodalem screen z lightmap

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-14 13:43:09

Ładne. Oceniam po 2 screenie :D. Na reszcie praktycznie nic nie widać.

Zdaje mi się czy bumpmapping widzę :?.
Daj jakieś lepsze screenki.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-14 13:48:37

taki troche kulawy ten bump ale jest :]

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-06-14 21:33:55

Necro, niezłe.. Wreszcie coś klimatycznego;]
Nie jestem pewien czy wszyscy widzieli ;)

levelsource.com/phpBB2/viewtopic.php?t=468GeoComp3 Submissions

Nieźle się zapowiada...

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-15 10:43:54

podoba mi się baardzo! bump, flarki... mniam...

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-16 09:59:24

chetnie zamienie ten pskudny wiszący model lampy na jakis fajny [mowie o tym timlamp] zna ktos moze jakis ?

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-16 14:00:36

Zastanawiają mnie te dwa ostatnie screenki - widać bardzo dokładne cienie z tych lamp, jakie rzucają na ściany. Kłania się Estatica Cardigana. Więc moje pytanie jest chyba wiadome - jak to zrobiłeś? To w końcu odpowiednie lightmapscale? Pewnie nie, więc proszę o zdradzenie sekretu.
A tak btw - mały off topic - nie mam kompa kurde, coś mi się posypało, siedzę sobie w kafejce i mi zostało półtorej minuty czasu, motyla noga. A jak będę miał kompa, to się wtedy zaczną egzaminy i tak nie będę miał czasu, żeby mapki kurde kończyć. Tak więc znikam, bo już mi jakieś okienka wyskakują, że mi mało czasu zostało...

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-16 16:29:49

> chetnie zamienie ten pskudny wiszący model lampy na jakis fajny [mowie o tym timlamp] zna ktos moze jakis ?

Ja tak nieśmiało mogę zaproponować coś mojego autorstwa: www.net-komp.net.pl/~alchemik/temp/lamp6.jpgscreen 1 www.net-komp.net.pl/~alchemik/temp/lamp3.jpgscreen 2 www.net-komp.net.pl/~alchemik/temp/lamp5.jpgscreen 3

Może nic specjalnego, ale alphashadows jest i może być jakieś urozmaicenie zamiast zwykłej timlamp. Skin jeszcze trochę niedopracowany, ale mogę poprawić, jesli bedzie zainteresowanie :)

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-17 09:10:33

dAde :

lightmapscale pewnie robi je wyrazniejsze ale ni o to chodzi .

Model musi miec alphashadows [prawie wszytkie mają] a light w nim musi miec odpowiedni shader.. nie pamientam w tej chwili jak tam szlo ale chyba chodzi o autosprite2 [2jka nie przypodkowa :P]
Alchemik:

> [big]Nie można wyświetlić strony [/big]
>
> Strona, której szukasz, jest w tej chwili niedostępna. Witryna sieci Web może mieć problemy techniczne lub może być potrzebna zmiana ustawień przeglądarki.

chyba zle podpioles link :D ..albo to umnie cos jest nie tak . Jesli mozesz to slij na maila . THX

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-17 10:23:01

Nie daj się prosić!!!! Zadaj sobie trochę trudu i napisz dokładnie[80]

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-17 10:36:38

ale mam to na drogim kompie :|

czekaj zaraz wloncze i przepisze shadery :D
edit >oka tak to wygląda

shader swiatla

textures/necro9/flameanim_dimmer

{

qer_editorimage textures/sfx/flame1.tga

q3map_lightimage textures/sfx/flame6.tga

cull disable

surfaceparm trans

deformvertexes autosprite2

q3map_surfacelight 40
{

animMap 10 textures/sfx/flame1.tga textures/sfx/flame2.tga textures/sfx/flame3.tga textures/sfx/flame4.tga textures/sfx/flame5.tga textures/sfx/flame6.tga textures/sfx/flame7.tga textures/sfx/flame8.tga

blendFunc add

rgbGen wave inverseSawtooth 0 1 0 10
}

{

animMap 10 textures/sfx/flame2.tga textures/sfx/flame3.tga textures/sfx/flame4.tga textures/sfx/flame5.tga textures/sfx/flame6.tga textures/sfx/flame7.tga textures/sfx/flame8.tga textures/sfx/flame1.tga

blendFunc add

rgbGen wave sawtooth 0 1 0 10

}

{

map textures/sfx/flameball.tga

blendFunc GL_ONE GL_ONE

rgbGen wave sin .6 .2 0 .6

}
}

shader na skin do lampki

models/mapobjects/elglight2/elglight2

{

surfaceparm alphashadow

surfaceparm trans

cull none

//nopicmip <-- jak chcecie ;D

{

map models/mapobjects/elglight2/elglight2.tga

alphafunc GE128

depthwrite

rgbgen exactVertex

}
}

najlepiej jest gdy model niema lamp w srodku bo mozna wtedy napisac sobie kilka swiatel i ustawiac ile sie che, ale jak juz ma no to trzeba poprawic shader do niego :P

niestety nie wime coza ognia uzywa ten tim lamp wiec dodalme 3plomine zucający cien [wlasnie yen shader co podalme] i teraz 2 swieco bez potrzeby a lampka jest za jasna :D
kompilacja chyba bez znaczenia [byle na yndara]
btw jest juz 3wersja n8 :]

q3arena.gry.wp.pl/?id=33%20&amp;akcja=mapd&amp;idm=208

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-19 00:59:51

A czy można zastosować ten bajer z cieniami nie na modelach? Tzn. powiedzmy, że robię sobie zwykłą lampę z brushy, a do tego dodaje światło z tym shaderem. Czy to w jakiś sposób ma szansę zadziałać? Znając życie, to nie zadziała, no ale... A może jakby na te brushe nakładać texturę z tym shaderem, który jest użyty przy skinie do modelu?

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-19 13:43:22

dAde: alphashadow działa spokojnie i na brushach :)

Shader mniej więcej podobny, np. taki pasuje do textury kraty, dającej cienie:
textures/alchemik/krata1

{

qer_editorimage textures/alchemik/krata1.tga

surfaceparm alphashadow

surfaceparm nomarks

surfaceparm nonsolid

q3map_shadeangle 180

surfaceparm trans

cull disable
{

map textures/alchemik/krata1.tga

depthWrite

alphaFunc GE128

}

{

map $lightmap

blendfunc filter

tcGen lightmap

depthFunc equal

}

}[b] [/b]

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-20 13:34:35

dokladnie :]

alphashadows dziala na wszytkim

[np w estatice te takie galecie zucaly taki cien]
Alchemik czekam na model :D - jest wypasiony :]

thx

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-20 22:05:08

Pamięta ktoś jeszcze taką mapkę jak [b]dAde_X[/b] i moje obietnice, że będzie kolejna wersja? :D

No dobra, po wielu dniach bez sprawnego kompa, bez chęci etc... wziąłem się do robótki i w sumie skończyłem to nowe pomieszczenie. Tak więc coś dla Was:
[img]members.lycos.co.uk/dadeq3arena/x/08.jpg[/img]
A co do samej wersji, to potrzebuję rady (trochę ciężko, skoro tej wersji nie macie, rozumiem) a propos tego teleporta, który na obrazku załączonym widać (gdzie ma przenosić), a takżę jaką giwerę wrzucić do tego pomieszczenia (chyba, że przenieść tu jakiś przedmiot z innej części mapki; w każdym bądź razie na mapce i tak dojdzie jakaś giwera, więc pytanie - jaka?).

To chyba wszystko. Jeśli jakimś cudem znajdę czas na tą mapkę w nadchodzącym tygodniu to może wypuszczę kolejną betę.

[BR]MKM

Od: 2003-06-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-21 13:25:01

Ja bym dał rocket luchera :). Co do mapy, to na tym screanie wygląda ładnie. CZekam na betę [1]

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-21 16:05:12

beta jest juz od dawna w bc :D

q3arena.gry.wp.pl/?id=33%20&amp;akcja=mapd&amp;idm=209
a na mapke zarzuc 2 giwerki dodatkowego rl i jednego rg

i moze wcisnij gdzies jeszcze zielonego [drugiego bo chyba jeden juz jest nie ? :P]
btw. szakalo co to jets 2599 :]
edit : tak sie spisuje lampka alchemika ;]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/n9_alchlamp_01.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/n9_alchlamp_02.jpg[/img]
:]

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-24 18:26:59

Necro: całkiem dobrze, tyle że za ciemno :(

No właśnie, co to ma być to 2599? Czy zostało to gdzieś może już objaśnione?
Jeszcze może dorzucę trochę własnych screenów z mapki, którą męczę już chyba trzeci... rok. Czy jest sens dalej się z nią męczyć?

BTW: To właśnie na niej ćwiczyłem sztukę maperską...

[img]www.members.lycos.co.uk/sfif/q3arena/shot0016.jpg [/img]

[img]www.members.lycos.co.uk/sfif/q3arena/shot0020.jpg [/img]

[img]www.members.lycos.co.uk/sfif/q3arena/shot0021.jpg [/img]

[img]www.members.lycos.co.uk/sfif/q3arena/shot0024.jpg [/img]
I jak?

edit: I jeszcze jedno. Nie wiem, co zrobić z wieżą widoczną poniżej. Może przekonstruować w stylu czerwonawych gotyckich cegiełek widocznych w \"studni\" i jak?
[img]www.members.lycos.co.uk/sfif/q3arena/shot0018.jpg [/img]

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-24 22:50:08

Widać, że ćwiczyłeś zwłaszcza po teleportach i item placemencie ;).
Necro - screenki bardzo ładne :). Do każdej textury jest bump?
edit:

A off-topa na temat 2599 skończcie...

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-27 18:26:57

Gorat>> skończ to w cholerę i zrób następną, jeszcze lepszą! Chyba że dłubiesz dla własnej przyjemności... jak ja[22]

Necro>>> naprawdę nie kojarzysz co to jest 2599...?

2599>>> wróć... nasz świat bez Ciebie jest... niepełny...

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-27 19:41:40

wiedzialem ze to szakala ale myslalem ze nomerek ma jakies ukryte znaczenie... teraz juz wiem all.

Dade : tak kazda textorka ma bump.

Gorat : mapka wydaje sie byc z lekka za wielka :D a na mojej jest klimatycznie nie ciemno :P

Szakala : Jesli to czytasz to fajnie :] ... bo oznacza to ze nadal tu jestes :*

tP|Torn4x

Gravatar

Od: 2003-02-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-28 22:54:43

Witam wszystkich. Na wstępie chciałbym powiedzieć że to co robię nie ma dużo wspólnego z prawdziwym maperstwem aczkolwiek mam z tym mały problem. A oto i on:
aporia.pl/tornax/screen/shot0000.jpg

aporia.pl/tornax/screen/shot0001.jpg

aporia.pl/tornax/screen/shot0002.jpg

aporia.pl/tornax/screen/shot0003.jpg
Po co robię coś takiego? Chciałbym stworzyć trochę takich ekperymentalnych leveli, grywalność jest teraz dla mnie drugorzędna. Chodzi mi raczej o inne spojrzenie na robienie map, granie w q3 itd. itp. etc.
A mój problem jest w tej chwili prosty: Czy można to jakoś zoptymalizować? FPS lata od 125 do 30. Czytałem poradnik odnoszący się do hintów i caulk\'ów i szczerze powiedziawszy jakoś nie stał się on rozwiązaniem. Jeżeli ktoś stwierdzi że robienie tego nie ma sensu nie będę miał oto pretensji. Z góry dziękuje za pomoc.

Świat jest zdominowany przez dwa typy ludzi, tych którzy rozumieją czym się kierują, oraz tych, którzy kierują się tym czego nie rozumieją.