ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

[WIP] Work in progress

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-28 23:42:42

Najpierw przeczytałem posta, a potem zabrałem się za linki i przyznam szczerze, że oczekiwałem troszkę więcej :].

Hinty w przypadku takiego projektu RACZEJ nie pomogą, ale można zawsze próbować. Możesz też sprawdzić czy coś zdziała zrobienie tych elementów na \"detailed\" (tych malutkich ;), ale to pomoże ewentualnie z szybkością kompilacji. Innych przydatnych możliwości do czegoś takiego nie pamiętam... ale! Ale skoro nie jest to projekt do gry, to można to rozegrać w ten sposób - robisz jakąś \"mapkę\", nie ważne ile bajerków, żebyś ją tylko u siebie mógł odpalić. Ustawiasz sobie jakiś AntyAliasing itp. i robisz ładne zrzuty z tej mapki. Poddajesz to obróbce w jakimś edytorze 2D i robisz z tego cieszące oko projekty 2D. Jak wyjdzie coś dobrego, to IMO jest to tak samo przyjemne jak dobra mapka :). Jeśli ktoś potrafi docenić ładną mapkę, to doceni i ładny art 2D :).

Wow, rozpisałem się. W sumie sam próbowałem w ten sposób wykorzystać Radianta, ale weny akurat nie miałem i porzuciłem to :P.
[b]EDIT:[/b]

Sceno Q3A patrz i płacz!!! Ludzie \"odpowiedzialni\" w tym kraju za \"życie\" kwaka powinni się uczyć na tym przykładzie, bo czegoś takiego jeszcze nie było :D.
[b]EDIT 2:[/b]

Linka nie dałem :D. Hehehe. No to poczytajcie sobie tutaj - esports.pl/?id=post&post_id=1879130175[b]Konkurs dla mapperów UT2004[/b]

tP|Torn4x

Gravatar

Od: 2003-02-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-29 12:20:21

O jakich malutkich elementach mówisz ?
Hmm, źle się wysłowiłem. Ta mapka ma być właśnie przeznaczona do gry - to jak się będzie na niej grało jest sprawą drugorzędną i pewnie wydzie w praniu ale zrobienie z niej artów to nie jest to do czego dąże (chociaż może w przyszłości siegne po ten pomysł ;] ). Tak czy inaczej problem FPSów jest tragiczny, a to jeszcz nie koniec mapki (jednak więcej kwadracików nie będę dodawał :P ). Zaznacze jeszcze że domyślnie ma z tego wyjść plansza do CTFa :)

Świat jest zdominowany przez dwa typy ludzi, tych którzy rozumieją czym się kierują, oraz tych, którzy kierują się tym czego nie rozumieją.

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-29 14:52:22

Torn4x >> możesz spróbować użyć \"foghull\", wtedy elementy mapy położone w pewnej odległości nie będą wyświetlane (mogą znikać we mgle, lub po prostu znikać - to jeszcze więcej fps). To chyba jedyne co może pomóc na otwartej mapie.
Necro >> \"tak kazda textorka ma bump\" <- bardzo zły pomysł, zwiększa ilość lightmap, zwiększa rozmiar mapy, zmniejsza ilość fpsów i najważniejsze: niezbyt poprawia grafikę. Zostaw bump tylko tam gdzie naprawdę go widać. Np. na tym obrazku z lg - bumpa użyłbym tylko na podłodze i ewentualnie na tych czerwonych ścianach...
Poza tym do takich cieni jak w Estatice nie trzeba shaderów wcale, wystarczy coś co ten cień rzuca (np. brushe). Modele w q3map2 rzucają cień standardowo (a jeśli nie to trzeba wpisać im, bodajże, spawnflags \"6\").
Ktoś ma zamiar robić mapkę do UT? Ja na lipiec zaplanowałem sobie sporo roboty (m.in. maposfera i mapki do q3), ale chyba spróbuje...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-29 18:40:45

ut hmm myslalem raczej nad painkillerem [jak juz edytor bedzie :D] ... inna sprawa to to ze nic nie umiem :D [tak w pk jak i w ut :D]

Wogule to co masz na mysli ... urbana czy unreala ?

Co do bumpa to chyba wlasnie tak zrobie .. co prawda nie odnotowalem zadnych wiekszych spadkow fps ale czas kompilacji strasznie sie wydluzyl a tego nie znosze :]

Oczywsicie \"ineligetnie\" shaderowane texturki nazwalem dokladnie tak samo jak te normalne wiec teraz czeka mnie 2 razy tyle zmian :]

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-29 19:31:10

Oczywiście mam na myśli Unreala (patrz post dAde\'a).

Edytor do Painkillera ma być w dodatku, który zapowiadany jest na październik/listopad/grudzień więc sobie PK na razie odpuszczam, a jak do grudnia Pejnkilla będzie jeszcze żył to zobaczymy czy będzie mi się chciało. Pokpili sprawę chłopaki z tym edytorem [2].
BTW: Wiecie, że rgoer dostał pracę w branży? Chłopina będzie Q4 robił [10]. Są jeszcze \"zapisy\" do ekipy Dooma 3 www.splashdamage.comlink. Kto chętny?

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-29 20:08:26

> BTW: Wiecie, że rgoer dostał pracę w branży? Chłopina będzie Q4 robił . Są jeszcze \"zapisy\" do ekipy Dooma 3 link. Kto chętny?

Słyszałem, że dostał tą pracę. Biorąc pod uwagę to co do tej pory zrobił (i jak zrobił), to chyba mu się \"należy\", a raczej powinienem to ująć - odpowiedni człowiek na odpowiednim stanowisku.

A gdyby w tym projekcie związanym z Doomem3 i poszukiwanymi LevelDesignerami nie było niektórych wymagań, to bym się zgłosił :], bo niedługo pewnie będę musiał zacząć pracy szukać :/, a to świetna opcja... Tylko jakiś znajomy w UK by się przydał, żeby tam podstawę do życia mieć... ;P

tP|Torn4x

Gravatar

Od: 2003-02-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-29 22:35:44

Lukin --> Wprowadzam ten sposób w życie ale bez skutku niestety [27]. Druga godzina spędzona na kombinowaniu na dziś mnie zniechęciła. Miałeś może już doczynienia z \"foghull\'em\"? Może mógłbyś mi udzielić jakiś wskazówek? Znalazłem co prawda tutoriala members.lycos.co.uk/quakeroats/le/tutorials/foghull/foghull.htm jednak mimo moich ścisłych zastosować siędo niego (lub też nie, co może wyjdzie w przyszłości) ten efekt nie działa. Mam q3map2 na 100%. Próbowałem kompilować podaną przez gościa mapkę testową i wszystko było oki. Po kompilacji swojej 0 efektu. Pokusiłem się nawet o wykorzystanie shader\'ów z tej testowej mapki na swojej aby zobaczyć czy to wogóle działa - nadal nic. Generalnie jestem w kropce i chyba na dziś dzień dam sobie spokój.

Świat jest zdominowany przez dwa typy ludzi, tych którzy rozumieją czym się kierują, oraz tych, którzy kierują się tym czego nie rozumieją.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-30 22:00:03

> Mnie w Mayi czy w takim 3D Studio strasznie denerwuje i zniechęca brak możliwości włączenia jakiegoś ogólnego \"snap to grid\", żeby to działało przy wszystkim co robimy.

Mozna sie przyzwyczaic .. pozatym, pewnie jest jakis sposob na to .
> Taaak, ale z tego co kojarzę, Twój komputer to monstrum :].

Tak jeszcze z pol roku do tylu to byl mocny nie przecze ale teraz .. to tak sredio :D Pozatym nie na nim testuje/robie mapki a ten na ktorym owe czyny sie dokonuja jest z lekka slabszy od tego [w praktyce bo w tyn nowym 3dmarku mam wiecej punktow od tego pierwszego] Wracając do fpsow to utrzymuja sie mniejwiecej na tym samym poziomie .. niema zadnych spadkow zaleznych od miejsca w jakim sie znajdujemy . Mimo to i tak zmienie niektore textorki na zwykle bo pol godziny kompilacji to dlamnie zaduzo :D Mam nawyk cioglego sprawdzania wynikow i nie mam cierpliwosci do tego :]
> Ej, ja właśnie takich komentarzy nie rozumiem. Chodzi ogólnie o PK czy o sprawę mappingu? Bo zasadniczo jeśli chodzi o turnieje etc. to ma się dobrze. Więc domyślam się, że chodzi o customy.

Jakie customy ? niema jeszcze dytora :]

A co do tego miewanie sie dobrze to nie jest tak wesolo jednak jak ci sie wydaje :]
> BTW: Wiecie, że rgoer dostał pracę w branży? Chłopina będzie Q4 robił . Są jeszcze \"zapisy\" do ekipy Dooma 3 link. Kto chętny?

A kto to ? .. :P tylko mnie nie bijcie prosze :] Nie po oczach.. do domu mam przez las :D
btw wybiera sie ktos w te sobote do tej wawy bo nie wiem czy jechac .. :]

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-07-01 13:07:05

prawdopodobnie ja, dam ci znac :)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-07-01 14:01:46

fajnie :] Nie wesolo by bylo gdybym musial czekac tak na tym dworcu pzrez kilka godzin i nikt by sie nie zjawil :D

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-07-01 16:54:57

Narazie w domu mam problemy z netem i kompem - bądź Necro w piątek wieczorem na GG, podam ci szczegoly wyjazdu. Napisze tez w topicu wyzej, ciekawe czy ktos jeszcze sie zjawi z ziomali :D

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-07-01 19:00:35

Na więcej niż 100%, mogę się o to założyć, że nikogo więcej nie będzie. No chyba, że EseL...

Dlaczego tak? Powodów jest tyle, ile jest założeń spotkania. Sorka, ale taka jest prawda.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-03 15:43:34

> > Mnie w Mayi czy w takim 3D Studio strasznie denerwuje i zniechęca brak możliwości włączenia jakiegoś ogólnego \"snap to grid\", żeby to działało przy wszystkim co robimy.
>
> Mozna sie przyzwyczaic .. pozatym, pewnie jest jakis sposob na to .
>
> [ .. :]

w maxie są takie ikonki z magnesem: do osnapowania kąta obrotu, snap można włączyć do czego się chce: do gridu, wertexów, scianek, middle or end pointów itp...

NOT MY PRESIDENT !

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-03 18:19:30

> Lukin --> Wprowadzam ten sposób w życie ale bez skutku niestety [27]. Druga godzina spędzona na kombinowaniu na dziś mnie zniechęciła. Miałeś może już doczynienia z \"foghull\'em\"? Może mógłbyś mi udzielić jakiś wskazówek? Znalazłem co prawda tutoriala members.lycos.co.uk/quakeroats/le/tutorials/foghull/foghull.htm jednak mimo moich ścisłych zastosować siędo niego (lub też nie, co może wyjdzie w przyszłości) ten efekt nie działa. Mam q3map2 na 100%. Próbowałem kompilować podaną przez gościa mapkę testową i wszystko było oki. Po kompilacji swojej 0 efektu. Pokusiłem się nawet o wykorzystanie shader\'ów z tej testowej mapki na swojej aby zobaczyć czy to wogóle działa - nadal nic. Generalnie jestem w kropce i chyba na dziś dzień dam sobie spokój.

Sam nigdy nie używałem foghulla, więc nie mogę pomóc inaczej jak tutorialami :( www.shaderlab.com/q3map2/manual/foghull_guide.htm

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-04 15:23:05

ale sie wkurwiłem!!!!

republika się rozjebała! założyłem konto na lycosie, przeniosłem tam całą moją stronkę, wklejam screena i rezultat widać wyżej[80][80][80][80] [juz nie, wywalilem posta - dopisek moderatora]
esel20.tripod.com/tt.htm

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-07-06 22:18:15

Taki mały off top, ale chyba w miarę ciekawy.

Na LevelSource jest nowy konkurs. Konkurs skierowany dla mapperów związanych z tworzeniem map do EnemyTeritory. W sumie edytor pozostaje ten sam, więc może ktoś się skusi. Teraz sobie myślicie - po cholerę ten dAde to pisze. Otóż całość jest chyba o tyle nowatorska (a przynajmniej ten sposób nie jest często wykorzystywany), że można robić mapkę team\'owo :]. Więc jeśli ktoś chciałby mapkę zrobić, ale myśli, że sam nie da rady, to może z kimś zagadać i siup :).

Kilka szczegółów - mapka dla 8 - 16 osób, dowolne textury, dowolne modele, max. 1 mapka na team / osobę.
Mogliby znów jakiś konkurs Q3 zrobić. Z jakimiś mapkami pod 1on1, a nie kombinują kurcze pieczone ;P.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-07-15 19:59:24

tym razem wip trwalo za krotko zeby cos o tym wczesniej powiedziec :]
[img]q3arena.gry.wp.pl/pcmz/beta_corner/214/_1.jpg[/img]
taki maly cosiek :D

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-07-15 22:22:16

EseL: republika sie nie rozjebala. Mialem tam 4 konta i nadal je mam, bez zadnej straty zawartosci.

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-16 11:57:24

z niewiadomych powodów nie mogę korzystać z ftp na republice, ładowałem pliki przy użyciu menadżera witryny na stronie republiki - od czasu jakiegoś tam ataku hakerów na portal onet zablokowali tę usługę, ftp - próbowałem total comanderem, cute\'m - wszystkim i dupa! więc nie mogę już wrzucać screenów z republiki, a na lucosie zamiast screenów pojawia się jakiś sheet w rodzaju \"image hosted by lycos\" - macie jakiś pomysł? darmowe serwery ze stroną i działającym ftp?

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-07-16 13:54:32

Nowe konto na republice?

A stare można odblokować - musisz zmienić hasło, będzie Cię pytał o odpowiedź do pytania pomocniczego (jeśli nie ustawiałeś, to raczej nie odblokujesz). Jakoś tak to u mnie było, bo bez tego bym strony nie odpalił :P.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-16 14:32:14

wiem - wszystko zrobiłem i nie działa [2]

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-07-18 11:35:04

Kolejny z moich małych off-topiców ;D. Zbliża się premiera Doom\'a3, macie zamiar coś zrobić w tym kierunku? (chyba nie muszę tłumaczyć o co chodzi :]).

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-18 12:02:33

Tak, zamierzam zmienić komputer :)

Może spróbuje zrobić jakąś mapkę sp, multiplayer to na razie wielka niewiadoma. Może zrobię jakieś tekstury i/lub modele, nawet jeśli nie polubię D3 takie rzeczy przydadzą się w kolejnych grach na tym samym silniku...

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-07-18 18:37:15

To ja tym razem na temat. Zacząłem powolutku robić to co już od pewnego czasu planowałem. Co dokładnie, to jeszcze nie zdradzę, ale powolutku można wywnioskować... czego się spodziewać.

W każdym razie, możecie zapoznać się z dwoma screenkami (niestety otexturowane jedną texturą).
[img]members.lycos.co.uk/dadeq3arena/temp/01.jpg[/img]
[img]members.lycos.co.uk/dadeq3arena/temp/02.jpg[/img]

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-07-18 18:57:24

[2]
Jedna textura? Nie tykam juz Radianta [6]