Particle Studiu ? ;]
[o mgielce mowie :P]
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Prościej...[25]
Dzwięki - dużo linków, polecam:
NOT MY PRESIDENT !
Esel dawaj screeny bo soczyście się zapowiada a dawno mapy Ctf dobrej nie było :D
Si vis pacem Para bellum
[img]pearljam.rockmetal.art.pl/lukin/screens/lukindm1.jpg[/img]
Nic wielkiego - pobawiłem się trochę z Doomem, żeby sprawdzić, czy da się do tej gry zrobić coś co nie ma nic wspólnego z ciasną futurystyczną bazą wojskową. Niestety, nie za bardzo się da... Jednak będe musiał własne tekstury zrobić ;P
> [img]www.imageuploads.net/uploads/7619.jpg[/img]
mam nadzieje ze dolu takiego plaskiego nie zostawisz :)
Oblukajcie te mapki :
www.planetunreal.com/cbp/maps.htm
Nie mam jak ich obczaic ale screeny mnie zabily :]
Esel - wcześniej przeoczyłem Twój screen, nadrabiam zaległości i stwierdzam, że super [1]. Istotnie coś trzeba zrobić z tym dołem, ale wieża piękna.
Mappack do UT widziałem, o ile pamięć mnie nie myli DM-Kadath to remake CPM1.
[img]du.new21.net/du/screenshot/20040521/108512087718_DM_Kadath2.jpg[/img]
nom ale i tak ladne :]
a screeny dm-reconstruck i dm-griffin beda snic mi sie po nocach :D
Thx!. Teren już mam, pracuję jeszcze nad detalami i szaderami - potem będę musiał jeszcze zrobić rzecz straszną, skopiować budynek i wstawić oba na teren i zmierzyć się z kompilacją całości.
Screen Lukina - Wymiękam[23]
NOT MY PRESIDENT !
EseL- Ta wieża powala wyglądem ;]
Necro- Super ten mappack... niesamowice różnorodny.
Popełniłem sky-boxa, to niejest screen więc jest zdeformowany
X
Znacie jakiś sposób na wyciągąganie textur z plików utx ?
NOT MY PRESIDENT !
Tak właściwie, zawsze się zastanawiałem jak wy robicie takie zaje***te teksturki/skyboxy... EseL ty masz do tego jakieś specjalnego proga czy wystarcza ci zwykły edytor 2D?
Te UTX to ciężka sprawa... a pytałeś się na forach Unreala? Ja znalazłem tylko jakiś programik do przeglądania tych plików - www.unreal.pl/d.pl?ut/programy/utx-viewer-v32.zipUTX-viewer Nie wiem czy to się na coś przyda...
Esel - wiem, że był jakiś sposób, żeby wyciągnąć tekstury z utx za pomocą UnrealEda, ale nie pamiętam jak to się dokładnie robiło. Możesz spytać na cued.unreal.pl lub spróbować jak działa to narzędzie: www.beyondunreal.com/dl.php/skincity/tools/utx-viewer.zip (ponoć też ma opcje eksport, ale osobiście nie sprawdzałem)
edycja: jak pisałem tego posta to jeszcze wypowiedzi Nemixa nie było :)
trochę to nie działa - chyba sobię odpuszczę grzebanie w utx
EDIT> łeeee - to jest do pierwszego nierzeczywistego i starego ut
x
Na jednej mapce widziałem texturki do sky w rozdzielczości 1024x1024 - nie odpalałem jej - jestem ciekaw czy to pójdzie i czy strasznie przyciąża mapę
Próbował ktoś?
NOT MY PRESIDENT !
Wygląda świetnie. Jakim programem robiłeś?
Tylko coś się nie zgadza na przejściach między teksturami... To może być błąd Q3 www.planetquake.com/speedy/tut_sky.htm.
Tekstury w rozdzielczości 1024x1024? Pójdą, na nowym sprzęcie bez problemów, ale na ciut wolniejszym hardware będzie skakało niemiłosiernie. Zwłaszcza jeśli to ma być skybox (czyli sześć tekstur po 3MB, razem 18MB w pamięci karty graficznej non-stop zajęte). Na moim GeForce MX z 64MB nie działo się najlepiej gdy na ekranie pojawiała się jedna taka tekstura :(
MAX - i tu mały tutek, pomijając modelowanie i texturowanie:
w gotową scenę wstawiamy kamerę typu \"free\" i ustawiamy kąt widzenia na 90 stopni
nastepnie kopiujemy ją przez obrót dla poszczególnych widoków sześć razy - można sobie włączyć \"snap to angle\" dla ułatwienia - obracamy oczywiście o 90st
Otrzymujemy sześć kamer obejmujących pełne pole widzenia - można je zgrupować - całą grupę możemy teraz bez obawy przesuwać i obracać - powinna znajdować się w punkcie pasującym do naszej mapy w q3, inaczej pojawią się odczuwalne zniekształcenia - np jeśli nasza mapa jest niska to wszystkie kamery też powinny być umieszczone gdzieś nisko
Renderując obrazy z każdej kamerki otrzymujemy ścianki skyboxa, polecam renderowanie do tiffa - można zapisać perfekcyjny kanał alfa i manipulować tłem w ph
Dzięki za tutek - ze strony którą podałeś można ściągnąć gotową \"akcję\" do ph 5 i 6 i obrobić krawędź textury jednym kliknęciem
x
NOT MY PRESIDENT !
W związku z plikami UT - Naprawdę polecam taki progz pt. \"Unreal Services / Package Explorer\". Nie wiesza się, łatwy w obsłudze, wyciąga chyba WSZYSTKO z plików uteka!!! Nie pamiętam skąd go wytargałem, ale google waszym przyjacielem jest :D
"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**
**
Cut miut i orzeszki :].
A tak a\'propos terenu - w czym robicie teren? Jeśli już gdzieś padło takie pytanie i odpowiedzi, to sorka, ale zapomniałem...
dAde :
easy gen
za cholere nie chcą mi sie skompilowac dobrze warstwy ale do wymodelowania powierzchni wystarcza
EseL :
milusio :D
edit :
teraz zamist screenow jest \"remote linking forbidden\"
tylko jeden sie zachowal
Poniżej trochę screenów testowych z mojej nowej mapki w stylu socktex (to druga i ostatnia moja mapa w tym stylu). Sceeny podzieliłem na dwa posty żeby szybciej wchodziły. Na razie nie skończyłem jeszcze wyglądu levelu - zostały mi detale do dokończenia, no i światło. Mapa przeznaczona do gry FFA, 2vs2 i 4vs4.
[img]www.aporia.pl/tornax/odb/sf3dm3_1 [/img]
[img]www.aporia.pl/tornax/odb/sf3dm3_2 [/img]
[img]www.aporia.pl/tornax/odb/sf3dm3_3 [/img]
[img]www.aporia.pl/tornax/odb/sf3dm3_4 [/img]
Si vis pacem Para bellum
[img]www.aporia.pl/tornax/odb/sf3dm3_5 [/img]
[img]www.aporia.pl/tornax/odb/sf3dm3_6 [/img]
[img]www.aporia.pl/tornax/odb/sf3dm3_7 [/img]
[img]www.aporia.pl/tornax/odb/sf3dm3_8 [/img]
[img]www.aporia.pl/tornax/odb/sf3dm3_9 [/img]
Si vis pacem Para bellum
Łał, Esel, to wygląda fantastycznie...
Mam tylko trzy zmartwienia (w kolejności od najważniejszego do najmniej istotnego)
1)Grywalność i Frames Per Second (to właściwie dwa zmartwienia ;P)
2)Co się stanie gdy dojdziemy na kraniec terenu i co widzimy ze szczytów wież za tą krawędzią? Mam nadzieję, że nie skybox (chyba, że ów krawędź jest nieregularna, postrzępiona - np. akcja dzieje się na meteorycie, itp.).
3)Teksturowanie niektóryche elementów (np. poręczy na mostku) nie przypadło mi do gustu.
...ale i tak całość wygląda bombastycznie :D Gdyby jeszcze te snopy światła się ruszały użyłbym określenia superbombastycznie ;)