ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

[WIP] Work in progress

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-08-15 17:06:26

> dade - wlasnie... kiedys mialem sie wziasc za ctf\'a kiego ale ni widac cosik czy juz mnie nie kochasz?

Eee? Czy ja o czymś nie wiem? Nvm, zagadam na gadulcu.
A o samym pomyśle, temacie rozpoczętym przez Zielka nabijajcie sobie dalej :P. Jak będę miał zły dzień, albo znajdę chwilkę, to będę miał co usuwać...

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-15 23:05:09

screeny z mojej pierwszej sensownej (chyba) produkcji:
[img]republika.pl/alchemik_86/temp/a2.jpg[/img]
[img]republika.pl/alchemik_86/temp/a1.jpg[/img]
[img]republika.pl/alchemik_86/temp/a3.jpg[/img]
[img]republika.pl/alchemik_86/temp/a4.jpg[/img]
Oświetlenie jeszcze mocno testowe, zostało jeszcze kilka pomieszczeń do wykończenia i item placement

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-08-16 07:10:40

Nie no, jak wy będziecie robić TAKIE mapy to ja w pizdu rzucam tą robotę... ;]

Wygląda ładnie, wrażenie mam podobne jak po pierwszych screenach z mapek Necro i dAde... tak więc podoba mi się bardzo :]

Tylko czemu znowu w nocy... czy ja jestem jedynym osobnikiem, który chciałby zobaczyć chociaż jedną taką mape \"skąpaną w promieniach słońca\" ;D
Acha... to na screenie nr 2 to nie jest lawa, co nie?

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-16 14:06:22

Salut, alchemiku, salut. Powaliłeś mnie.

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-16 16:40:32

Fajna fontanna na screenie drugim. Niefajne \"zadaszenie\" na screenie pierwszym i \"to czerwone\" na obrazku numer dwa. Podoba mi się przede wszystkim architektura - widać, że sporo \"w modelach\" robiłeś [8]

Ja to lubię mobilizować ludzi do pracy więc dodam jeszcze, że tekstury są za mało urozmaicone (no i ten \"oklepany do bólu\" zestaw evila), a o oświetleniu... Sam wiesz najlepiej [8]
P.S. Gorat - a miało być bez nabijania [8] Zobacz ile ja mam postów [22]

P.S.2 - Popieram NemiXa w kwestii noc-dzień. Jeśli już ma być to wieczorowa pora, to niech chociaż shader nieba będzie jakiś ładniejszy, o np. coś w tym stylu:

[img]pearljam.rockmetal.art.pl/lukin/img/tmp/niebo.jpg[/img]

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-17 14:18:25

dzięki za komentarze :)
Powyższą mapę zaczołem tworzyć bardzo dawno temu, kiedy jeszcze texturki e7 wydawały się spox ;) Głowna konstrukcja powstawała w ogromnych męczarniach (brak czasu i pomyśłu) i w rezultacie nie wyszło raczej nic wybitnie grywalnego, dlatego postanowiłem postawić na klimat :)

Mapa ma roboczą nazwę \"Blood On My Hands\" (teraz chyba wiadomo co to jest \"to czerwone\") , która jest jedncześnie tytułem piosenki młodzieżowego zespołu, którego twórczością inspiruję się podczas aktu tworzenia ]:)>
btw. Gitarzysta tego zespołu ma własny klan q3 instagib i robi mapki do dooma :]

Na ich najnowszej płycie jest nawet piosenka : \"Place Of Many Deaths\" :p
A co do mapki to mam w planach zrobienie jeszcze swojego modelu pochodni, do kompletu z gotowym już żyrandolem i lampą (którą można oglądać na necro9); pomyślę też o przetexturowaniu. Niestety robię właśnie prawko i mam wakacje zawalone :( Przy dobrym wietrze to przed końcem sierpnia beta może będzie =\

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-08-18 00:04:35

Alchemik, powiedz mi, jakiego softu używasz do robienia modeli? Bo chyba nie sklejasz ich z brushy w Radiancie...? Domyślam się, że taki model z jakiegoś programu graficznego należy konwertować do md3?

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-18 13:14:52

O sofcie jakiego używam pisałem już w temacie Th3riona, ale może przedstawię teraz dokładniej.

Podstawa to jest GMAX - młodszy brat 3ds maxa. Zawiera on wszystkie postawowe funkcje maxa, oprócz najważniejszej, czyli renderingu. A nie ma go dlatego, że GMAX nastawiony jest na game editing, więc efekty pracy widać w grze a nie na renderze. No i najważniejsze: jest on DARMOWY ! Za friko dostaje się potężne narzędzie, na którym można spokojnie uczyć się nowoczesnych technik 3d, głównie w zakresie modelingu. Niestety sam gmax nie exportuje do żadnego sensownego formatu, dlatego potrzebne są game packi, obsługujące wybrane gry. Pak do q3 nazywa się TEMPEST i jest jedne z najgorszych, najbardziej irracjonalnych i niestabilnych (przynajmniej u mnie) narzędzi jakie w życiu widziałem. Z założenia służy on do tworzenia map, ale nie widziałem jeszcze levelu stworzonego za jego pomocą. Ale mimo wszystko tempest jest potrzebny, gdyż umożliwia export do md3.

Drugim narzędziem jest LithUnwrap (tez darmowy), który służy do UV mappingu. UV można robić i w gmax`ie, ale nie posiada on niestety możliwości exportu UV do pliku graficznego (w maxie jest do tego plugin texporter). Lith jest łatwy w odsłudze i wygodniejszy, ale ma podstawową wadę: odczytuje modele w .md3, ale nie potrafi ich zapisywać [27] Z tego powodu muszę kombinowac tak: bryłę modelu robię w gmax, exportuje do .md3, UV mappind w LithUnwrap, exportuje do .ms3d i ostatecznie exportuje w Milkshape. W sumie droga na około, ale z drugiej strone w gmaxie nie udało mi się jesscze wyexportować modelu, którego skin byłby widoczny w grze =\
PS. dzisiaj ściagnołem 3ds maxa trial i przesiadka z gmaxa jest naprawdę łatwa, doszło tylko kilka(set) nowych narzędzi :)

zeby nie było offtopicowo, to niedługo dam jakiś WIPek

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-18 16:07:55

Tja...brnąłem już przez tempesta...

Ale może spróbuj tak: zrób sobie model w Gmaxie lub Maxie, nałóż taxturki zadaj UVW jakie tam chcesz, i wyrzuć to w postaci .3ds - plik ten bez trudu wchodzi do radianta, gdzie w konsoli dajesz \"remap\" i ścieżkę do textury - i model robi się kolorowy - chyba prościej, no nie?

A jak chcesz mieć koniecznie md3 to przepuść to przez milkshape\'a

wysłałem ci screena takiego modelu

NOT MY PRESIDENT !

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-18 18:03:09

Esel: wszystko ładnie pięknie, ale po _remap nie działa shader podmienionej textury [38]

Sam zresztą pisałeś o tym na forum...chyba że rozwiązałeś już ten problem ?

A Twój ptak jest bardzo ładny [8]
[b]Edit:[/b] To dużży ptak, orzeł albo sęp =p

A to mój pierwszy render, weeee

[img]www.republika.pl/alchemik_86/temp/g3.jpg[/img]
zaczynałem w gmaxie, dzis wyrenderowane w 3ds

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-18 19:00:03

Yghm... lepiej to zmień na \"orzeł\" olbo \"sęp\"[22]

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-08-18 19:39:20

> A to mój pierwszy render, weeee

[76]

Rzekłbym, że za-YEAH-bisty =).

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-18 19:44:31

modelowałeś sam?

Jak masz pytania związane z maxem to wal śmiało.

A, widzę że masz stronkę na republice a ja mam z nią problemy ostatnio, korzystasz z ftp czy jakoś inaczej?

NOT MY PRESIDENT !

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-18 20:18:21

thx :)

Modelowałem według takiego wypasionego tutka z 3D Total. Jeszcze zostały uszy, włosy, szyja...

Zobaczymy, jak wyjdzie moja pierwsza samodzielna głowa, bo tutaj to jest prowadzenie za rączkę przez tutorial.
Esel: z republiką problemów na razie nie miałem, używam LeechFTP i jest spox.

Mam małą prośbę: moglibyście sprawdzić, czy www.net-komp.net.pl/~alchemik/ten adres działa. Na tym serwie mam zamiar umieścić swoją stronę, ale on jest jakiś dziki: niektórym ludziom działa a niektórzy mają error 404 albo coś w tym stylu :\
dAde: wysyłałem Ci msg, ale moze nie doszła (coś w operze nie tak)

W każdym razie na www.mapraider.com/maps/?fileid=2127mapraider jakiś Steve kradnie Twoją mapkę [8]

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-08-18 20:20:53

Coś nie działa :/

A ten model fullwypas... :]

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-18 20:29:35

linek dziala, ale sosochodzi i sosie dzieje tu? o_O
mapka by Steve \"seremtan\" Chapman, wtf?! q3dade4?! lol? [27]

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-18 20:44:15

u mnie link nie działa,

a z republiką mam problem taki że nie mogę wogóle skorzystać z ftp bo admin pozamykał mi porty, więc szukam jakiegoś innego sprawdzonego serwera bo lycos sox!

Znacie jakieś?
dade - to chyba faktycznie twoje.....

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-08-18 21:19:45

> dAde: wysyłałem Ci msg, ale moze nie doszła (coś w operze nie tak)
>
> W każdym razie na mapraider jakiś Steve kradnie Twoją mapkę

Dostałem message. Sprawdziłem. Maila im napisałem, że się pomylili (tak myślę, nie podejrzewam Seremtana czy kogoś z MapRaider o plagiacik ;P). Odpisałem Ci, podziękowałem (ehehehe), jak nie wróciło do Ciebie nic, to dzięki jeszcze raz :).

Przy recenzji w ogóle denerwuje mnie tylko ten kawałek:

[i]Submitted 6/23/2004 (Approved)[/i]

co skłania do podejrzenia, że to wredny plagiacik...

Jak nic z tym nie zrobią, to im maile i forum zespamuję \"reklamacjami\".

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-18 21:29:13

To raczej nie plagiat. Gościu także robił mapkę na 2004 Burial Grounds Comp(jego prawdziwa mapa również tam jest), inne mapy z tego konkursu też mają tą samą datę, więc pewnie niechcący machneli się w opisie. Ale nigdy nic nie wiadomo...

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-08-22 12:38:14

No to może ja zarzuce jakimś screenem...

[img]members.lycos.co.uk/nemix/nem/nr05_001.jpg[/img]
Mój skromny run na fizyce CPM... pod koniec tygodnia powinien być skończony. Ostatnio idą mi takie mapki :]
editex:

[img]members.lycos.co.uk/nemix/nem/nr05_002.jpg[/img]

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-24 11:05:28

ctf -\"TT\" - coming soon....

NOT MY PRESIDENT !

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-08-24 23:55:58

A nie myślałeś nad zmianą skybox\'a? Ten, jakby to powiedzieć... lekko \"nie pasuje\"

No i mam do Ciebie dwa pytania:

uno, co to jest ta \"mgiełka\" na screenie #2

due, flary sam robiłeś, bo zejebiście wyglądają... takie naturalne :]

GoLY

Od: 2002-06-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-25 09:55:37

mi tam pasuje ten skybox :> a mapka ogolnie wyglada oboiecujaco bardzo mniam :> czekam na nastepne screeny i wkoncu mapke.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-25 10:01:47

Goly kótfa Ty wiesz, ze miales z Tambem taka mape jedna robic, ale z tego chyba widze nic nie bedzie [27]
Co do tematu... gibko EseL, (hmm... ciekawo czy Pan jeszcze o tym forum pdm nie zapomnial ;p.).

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-25 16:03:57

Nemix:

flary i wszystkie textury - by my own...

mgiełka - wpadłem na pewien pomysł który nawet wypalił, mam nadzieję że efekt końcowy będzie taki że wszyscy którzy to zobaczą będą chcieli zdekompilować mapkę[11] - na razie tyle, dzieki !

skybox - jeszcze standardowy z q3 - własny ciągle w produkcji

PTC| ^M^ - no nie zapomniałem, czasem tam zaglądam, szkoda że pomysł z modelem wypalił średnio - nie widziałem go na żadnej mapce a trochę ich ściągnołem - trochę odpadłem jak się zorientowałem ILE ludzie mogą wyprodukować w tak KRÓTKIM czasie - mi to idzie znacznie wolniej...
Pytanko:

Szukam \"dźwięków\" - znacie jakieś serwisy w necie?

NOT MY PRESIDENT !