hungmegs - gdzie się to zmienia dla mapy i kwaka?
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
hungmegs - gdzie się to zmienia dla mapy i kwaka?
NOT MY PRESIDENT !
hunkmegs?
W q3, w konsoli piszesz
/com_hunkmegs np. 128 (zalezne od ilosci ramu).
Potem restart q3 - i dziala.
tylko sky, light faster, plik poniżej 26mb (po pewnych redukcjach np bez dźwięków)
[img]members.lycos.co.uk/esel2/shoots/shot0001.jpg[/img]
Jeszcze nie sprawdzałem jak to pójdzie po hunkmegs, btw czy dla radianta to też się jakoś zmienia - pytam pod kątem pierwszej kompilacji która trwała 12godzin i nie miała w sobie żadnych ligthmap?
NOT MY PRESIDENT !
:o Nice... (w tym momencie moja szczeka opada na ziemie... )
W radianic,e przy kompilacji tylko chyba parametrem -lomem sie konfigurowalo... Zajmuje mniej pamieci, jednak kompiluje sie sporo dluzej... Hunkmegs w q3 ustawai sie tylko jak mapa nie chce sie odpalic, jest za duza.
Co jeszcze (poza usuwaniem brushy) mogę zrobić by zredukować wielkość bsp?
-zmiana textur na mniejsze?
-zamiana tga na jpg?
-wywalenie np normal map (i bumpa) z części shaderów?
NOT MY PRESIDENT !
lol niezle to wyglada
Ale jestem pewien ze z tym rozmiarem to cos nie tak, niemozliwe zeby jak mowiles bez light zajmowalo 17.5 mb. Moja chisna mapa zajmuje 16mb, a nie powiem, dosc kolos jest.
Nie wiem w czym twki problem, mozna byloby sprawdzic czy problem tkwi w vis czy light, np. najpierw robiac samo vis i patrzac ile bsp zajmuje a potem samo light, chociaz nie jestem pewien.
Ile wogole masz brushow na mapie? A moze masz jakiegos "nieskonczonego" brusha?. Tylko przypuszczenia, ale jednego jestem pewien- to nie jest normalne
edit: o wcisnoles sie;p
widze ze jednak skomplikowane masz to wszystko, teroaz to faktycznie nie wiem jak to wplywa na wielkosc bsp wiec moje slowa wyzej mozna wycofac chyba [3]
Bardziej skomplikowane obiekty możesz pozamieniać na modele - te będą oświetlone vertexowo (chyba, że ustawisz inaczej [16]). Redukcja rozmiaru tekstur nic nie da, na pewno pomoże wywalenie bumpmap.
Do -light dopisz jeszcze -nocollapse.
Przy okazji wrzucę screeny z mojej mapki na konkurs LevelSource (coś dzisiaj się wykrzaczył chyba). Efektowne nie są, ale ostatnio jakoś niewiele się tu nowych obrazków (z map) pojawia, więc "lepszy rydz niż nic" ;)
[img]pearljam.rockmetal.art.pl/lukin/screens/levelsourcea.jpg[/img]
[img]pearljam.rockmetal.art.pl/lukin/screens/levelsourceb.jpg[/img]
oldskulowo to wyglada(szczegolnie 2gi screen, niczym qw;]), nice.
Jeszcze pytanie jak zamienic brushe na modele?
Wybrane brushe wrzucasz do nowej mapy, trzeba je wstawić w środku układu współrzędnych. Kompilujesz do bsp, a potem ów bsp konwertujesz do ase. Można chyba jakoś na skróty, ale nie pamiętam...
Lukin coś sie rozpędziłeś z tymi mapami ostatnio :] Coś tak w kościach czuje, że mapa ma szanse na miejsce w pierwszej trójce... jak nie lepiej :P
Gdzie są jakieś szczegóły tego konkursu? Na głównej LvL nic nie widzę....
NOT MY PRESIDENT !
Ponieważ to konkurs na levelsource, ale strona ostatnio sfiksowała :/
A szczególy są na maposferze :]
Jeden z texture-packów nie ma shaderów - czy to znaczy że można pisać własne?
Jak komuś się uda wejść na lvl - może streści (przeklei) warunki konkursu... please...
I jeszcze dwie sprawy
czy można używać textur kwakowych,
co z dzwiękami?
Pomysł : może założyć temat: "Konkursy" - ja jakoś zawsze dowiaduję się o konkursach albo na dzień przed roztrzygnięciem albo już po....
Można by wrzucać info o nowych contestach - co wy na to?
NOT MY PRESIDENT !
Nie chcę nabijać, NemiX już pisał... www.maposfera.org/start.php?d=39&s=1&a=31MapoSfera
To nie nabijaj.
maposfera - przeczytałem wszystko, link do tematu na forum NIE działa bo lvl NIE działa (error 404 czy coś) a ja pytam czy ktoś ma więcej informacji. Ponieważ jesteś autorem tego newsa na maposferze podejrzewam że czytałeś warunki konkursu i wszedłeś na forum lvl.
:-[
NOT MY PRESIDENT !
> co z dzwiękami
Nic o tym nie wspominali, więc jeśli nikt z takim pytanie nie wystartuje, to reszta się nie domyśli - takim sposobem korzystasz ile chcesz, a potem mówisz, że w regulaminie nic nie było ;P. Ale takie ograniczenie byłoby zupełnie bez sensu, nie ma go i IMO nie będzie.
Mapkę rób (ale pamiętaj o tym, że liczy się przede wszystkim grywalność [teoretycznie ;P], więc nie wiem po co te wszystkie pytanie o textury etc., które się pojawiały także na LevelSource...), jak Redfella uruchomi ponownie stronę, to się zapiszesz, ewentualnie dla świętego spokoju dasz tekst, że nie mogłeś bo strona leżała...
Jeszcze jakieś pytanka? :)
Wciąż nie udało mi się zapisać, wchodzę co prawda na LVL ale nie znalazłem topicu o konkursie (link z maposfery nie działa) - ofiara ze mnie[38]
Na razie zrobiłem tyle
:
[img]members.lycos.co.uk/esel2/shoots/shot0005.jpg[/img]
:
NOT MY PRESIDENT !
EseL! Nie ..::LvL, tylko LS, czyli LevelSource - www.levelsource.com (niedługo znów powinna działać...).
cos mi sie zdaje ze tego LevelSource'a i caly konkurs diabli wezma :/ ehhh (albo jush wzieli :|)
Aj nie kracz :] Najwyraźniej mają kłopoty z serverem... miejmy nadzieje, że sie uda je rozwiązać jak najszybciej.
A propos konkursu na reanimowanym LS - dwa screeny, nieco nietypowe:
NOT MY PRESIDENT !
Zacytuję chłopaków z forum carmakerów GTA z programem Z-Modeller: "Fajna siatka" [11]
Jeśli możesz, daj normalne screeny (chociarz jednego), bo widzę że się fajna mapka zapowiada...
Slayer - Skeletons of Society
Minutes seem like days
Since fire ruled the sky
The rich became the beggars
And the fools became the wise [...]
Wygląda bardzo interesująco :). Nie wpadłbym na pomysł, aby tak przedstawiać screenki z mapki. Widać w sumie więcej niż przy zwykłych obrazkach.
Projekt (o ile można stwierdzić po tych dwóch shotach) ciekawy, zapowiada się smakowicie :]. Gotyk oczywiście? :>
[i]Hyhy, nie wyglądają jak screenki z Radianta :P.[/i]
> mam dużo "skomplikowanych" lampek w pomieszczeniach - zrobiłem je z brushy ( + group + detail) - jakbym je zamienił na modele to zmiejszę czy zwiększę bsp?
Chyba tak... ja swego czasu wstawiłem lampy na swoją testową mapę, które też były robione z brushy (pokrytych jedną teksturą). Dołożyłem shader wyłączający clipping dla tej tekstury, i od razu BSP się zrobiło mniejsze.
"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**
**